2:a advent kom och gick...

Jaha...en till helg till ända. I fredags verkade det utsiktslöst att den skulle bli bra...sen har det tagit sig och såväl gårdagen som idag har varit helt okej.
Träningen imorse höll på att rasera allt dock...eller om inte rasera så i alla fall grumla tillvaron lite...jag gillar att använda stora ord i bloggen, man får överdriva sina historier med 25% för att göra dem mer intresseväckande...så...träningen i morse då...
Ingen kom!
Jag hade plockat fram för värsta hårda bootcampen...ingen dök upp...messade gasell-lisa...jodå, hon trodde det var nån som skulle komma...jag började irritera mig...och plckade undan allt. tänkte att jag fick väl ta en löptur för mig själv då...men...så ringde det. De stod utanför och kom inte in genom den låsta dörren.
Hoppas kommunens helganställda vaktmästare bara tog halvt betalt för den timmen...han gjorde ju liksom bara halva jobbet. Larmade av, men låste inte upp.
Nåväl, träningen började något senare än bestämt, blev något jobbigare och riktigt kul. Sen lite löpning efteråt för att bli av med mjölksyran och få lite luft. Bra förmiddag.

Eftermiddagen har gått i njutningens tecken. Bad, thaimat, läsa bok och kolla en film.

Nu skall jag försöka arbeta upp lite irritation igen...så att jag kan ta tag i det som dök upp i fredags. Skall ringa lite föräldrar och kalla dem till skolan imorgon. Tråkig baksida med jobbet. Att reda i osämja och eländigt beteende elever emellan. Men...nödvändigt. Sånt här får aldrig släppas...det får aldrig vara så att en vuxenvärld inte reagerar...tystnad är ett medgivande.
Här skall banne mig inte varas någon tystnad.

Ringer genast!

Hörs imorrn!
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0