9h kvar på 2009...nu gäller det att suga ur det bästa av det som är kvar!

A few hours left...sen är det 2010! Det skall bli spännande. Förutom att se om jag lyckas hålla alla nyårslöften jag svamlade om igår...så skall det blir spännande att se om något kul händer liksom av sig självt...att nån ringer och frågar om jag skall bli med på en resa kanske? Kanske någon hör av sig och vill rusta vår källare...varför inte Martin Timell eller snygg-Matte i Bygglov...Eller att jag blir erbjuden värsta roliga spännande jobbet?...men näej...jag HAR ju redan värsta roliga spännande jobbet...men det kanske finns ÄNNU mer spännande och roliga jobb? Troligen gör det det. Konsten är väl att vara nöjd med det man har månne.

Jag är nöjd med dagen hittills. Åkte till badhuset, denna gång utan treåringen, och mötte gasell-annica. Vi hängde på låset för att få de båda löpbanden innan nån annan hann dit. Det hann vi.
Sen körde vi stegringsintervaller. 1000-ingar. Det blev 8st innan en tönt kom och påpekade att det var hans tur att ha löpbandet. Ja men va f-n...ställ klockan och var i tid då...se till att vara först...eller kom inte när vi är där. Hade ju tänkt springa 10st. Superfånigaste skylten står ovanför löpbanden "Vid kö - Endast 20min"...kö?...är EN person en kö? Och tjugo minuter...hallå...4km...knappt uppvärmd. Vem har bestämt att tjugo minuter räcker för att springa på bandet? Nej, det blev ju inte alls som jag tänkt mig...tog igen det hela med lite benträning och avslutande magpass. Blev ändå bra träning.
Sen har vi haft Birk, treåringen, hemma. Sambo har lekt med honom medan jag förberett maten för ikväll. Ska hem till sambos syster.

Rätt så trött redan...om man blir så här trött av att vakta och leka med treåringar...så borde mammor och pappor världen över, till treåringar, få jobba lite mindre!....lagstadga för obligatorisk vila mitt på dagen...typ siesta!
Kanske sambo kan driva den frågan i valrörelsen som snart kör igång? Eller att man skall få springa hur länge man vill på kommunens löpband! En bra spetsfråga att locka löpare med!

Gott Nytt År alla bloggläsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0