Birk-veckan har startat!

Idag börjar vår Birkvecka! Syrran åkte tillbaka till Oslo för lite jobb och Birk blev kvar. Han bor hos mam och pap till nyår men sysselsätts av moster! Ska bli kul. Han är en urhärlig unge...med världens temperament.
Inget som familjen Erixon kan chockas av...i alla fall inte om vi tror på att egenskaper ärvs i generna.
Vi kunde månne förvånas över att han är så lugn som han är :)
Gott humör för det mesta...utom just exakt då han inte får som han vill...och så hatar han att gå och lägga sig.
Där är han och jag helt olika. Alltså jag blir också sur när jag inte får som jag vill MEN jag älskar att gå och lägga mig! :)
Nu skall alla vinterkläder vi hittar på, för här skall åkas pulka. Jag ser fram emot det. Fort ska det gå! Och så blir det ju backträning när jag agerar manuell lift och går upp för backen med honom.
Mot slalombacken alltså!

Lite TV-recensioner innan jag drar...
Stenhuggaren...tv-serie efter Camilla Läckbergs bok, sevärd tycker jag. Fast jag har aldrig gillat han som spelar polisen, Erikas man...en tönt...

Robinson...sämre i år...bara gnällspikar...vad tror dom att dom sökt till?...knip ihop och gilla läget. Jag gillar Annika...roligt med hennes rättframhet...gillar också smarta Hasse som underligt nog är både uthållig och stark...trots sin kroppshydda...

Stjärnorna på slottet började igår. Jag är ett stort fan av Björn Ranelid. Gillar hans osvenska självhävdelse, hans fantastiska metaforer som blir smått humoristiska i sin överdrift och så gillar jag hans böcker.

Dr Phil...men lägg av Phille...var en doktor och ge psykråd...men sluta lägg dig i rättsfall...det blir knappt sevärt!


Nä...nu får det bli lite pulka!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0