Birkdag3 är över...en superrolig dag! (skulle birk ha uttryckt det...)

Kallt idag. Redigt kallt. Sådär kallt så om man andas in hårt genom näsan...så fastnar näsborrarna kvar mot näsväggen. Och när man varit ute med hunden och gått promenad...kanske sprungit lite och lekt...så har man rimfrost i ansiktet...på de håren som man inte borde ha där i ansiktet. Eftersom man är tjej och tjejer inte ska ha hår i ansiktet! I alla fall inte tjejer vars utvecklingslinje står att följa här i nordiska iskalla områden. Fast...det är väl egentligen vi som skulle behöva lite ansiktsbehåring...för att hålla värmen?!
Ja...varför är det inte så egentligen??
Varför är inte alla nordbor fantastiskt håriga överallt? Pälsbeprydda?
Måste blivit fel i utvecklingen...när kläderna gjorde sitt intåg!

Skitsamma...jag är ljushårig och ansiktsfjunen syns bara när jag är riktigt brun (vilket jag aldrig är längre...har inte haft tid att sola på hur länge som helst...och har blivit hypokondriskt rädd för cancer)...eller när jag är ute i superkyla och leker med hunden...och det gör jag på morgnarna innan nån gått upp...mer än jag och hunden...så då ser ingen.

Jobbat idag. Det var kul. Och skönt. Rutiner är bra för mig. Då får jag till tillvaron. Det blir ordning på dygnets timmar. Sambo tog Birk på barnkalas och kom sedan till skolan tills jag skulle sluta. Då tog jag över liksom...Birk och jag drog till badhuset. En superskön stund där Birk var på gott humör hela tiden. Mysig stund i barnpoolen, där Birk spanade på mammor och flickor under vattnet, iförd sina simglasögon...ja ja ...lika bra att lära sig i tid...att spana. Så man vet vad man gillar alltså. Har man spanar på massor genom åren, så har man många att jämföra med. Sen åkte vi stora rutschebanan i de stora gula ringarna. Det var kul och gick fort. Lite pinsamt när de vuxna skrattar mer än barnen och utropar...nu kör vi en gång till...och barnen skriker...nej nej, jag vill hellre vara i barnpoolen...inte för att Birk gjorde det, men ändå!

Sen vad Birk så trött att han nästan somnade. LÄmnade av en lättnattad kille till mam och pap och åkte hem för att byta om för egen träning.

Dalaportens svänggäng körde ett drygt men kul cirkelpass med såväl styrke som konditionsträning.
Tröttast i världen kom jag hem till dukat bord...med pasta med köttfärssås OCH VIN...en tisdag...ja, depraverande så det räcker. (Slå upp det ordet så lär ni er nåt nytt...min mamma sa det en gång till mig...jag slog upp det...och insåg att det jag gjorde inte fallit i god jord hos mor!)
Trevliga TV-program avslutade kvällen...eller faktiskt så ska jag avsluta den nu...med sängen!

Men...vad f-n visar de på MTV? Fist of Zen...gammal hederlig smärt-tävling...att tåla smärta utan att låta...galningar...men ganska kul. Hoppas inte eleverna ser detta...och provar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0