Det var mer spännande förr!

En timme kvar till julafton. När jag var liten var kvällen före julafton högst speciell. Då var julaftonen nära...paketen under granen...juldoft i hela huset...och uppesittarkväll på TV. Hela familjen samlad.
Nu känns det bara vilsamt. Ingen spänd förväntan. Bara skönt att få vara ledig. Att hela huset är rent, att maten är inhandlad, att granen är färdig. Lite konstigt känns det ändå, att känslan från man var liten...inte finns mer.
Att vuxenvärldens alla måsten har förstört magin med julen. För all del med födelsedagar också.
Det var större happenings förr.

Men nåt som VAR en stor happening, var årets julshow. För jäklars vad det började struligt igår. Bosse, vår headmaster för showen, han som vi skriver många av numren till och för, han som är vår mellansnackare, vår stomme...som vi uppkallar julshowerna efter...ringde mig på morgonen.
-Erica!
-Hej, Bosse här. Jag kommer inte. Jag har haft magsjuka hela natten.
-Va? (Hade visst hört, men efter en sån inledning passar bara ett "va" så att man får tid att tänka efter)
-Jag har magsjuka.
-Skämtar du?
-Nej, det är sant.
-Det är nu det passar att säga att du bara skojar.
-Men det är säkert, jag ÄR magsjuk.

Gahhhhhhh...55 min kvar till showen börjar...Bosses dator kräver fingeravtryck för att logga in på, och i den fanns hela manus, alla filmer...och tågordningen...dubbel-gahhhhhhh...
Tina och kajan tar datorn till kommunens hacker, som tar sig in i datorn och ger oss nytt lösen...under tiden övertalas Jerker att ta Bosses roll, vi stryker ett nummer och sätter oss tillsammans för att göra om manus något.

Sen kör allt igång...och klaffar! Ja, inte bara klaffar...en riktigt bra första föreställning med inga incidenter...mer än de som alltid är där...att vi ligger en halv takt efter i dansen...att vi inte sätter alla toner...att någon säger fel repliker på fel ställe..men annars...slätt intet! Och jubel och hurra-rop.
Kul SF!

Lägger upp bild och film så småningom.

 Nu ska jag vila in julen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0