Fått energi idag i mängd nog att värma huset en vecka!

Ja jäklar vilken dag. Säkert inte bättre än andra dagar, sedd utifrån...lite objektivt...men...jag hade ögonen och andra kanaler öppna och se, så mycket bra människor jag har ikring mig! Så mycket energigivare jag träffat idag...in real, via mail och via telefon.
Jag roade mig med att tänka efter hur många människor jag känner som oftast GER energi...sen tänkte jag på hur många människor som TAR energi...och så log jag med hela ansiktet...det är ju SÅ många fler av de jag känner, eller har runt omkring mig, som är energigivare. Bara jag låter dem göra det.
Och energitagarna...de kan ju bara ta energi från mig, om jag låter dem göra det.
Idag har jag tagit emot en massa energi och är på ett finfint humör.
Eleverna har tänkt bra tankar och gjort bra val under dagen, kollegorna har haft blicken högt och varit positiva, fikastunden hos Kajan var trivsam och det kändes lite "som förr", träningen med Aaik-tjejerna var toppen. De kämpar och sliter, ser glada ut och ger järnet. Peppande mail har dimpt ned i mailboxen, blev jäkligt taggad av dem. Och illa ansatt elev har samlat sig till att komma till skolan imorgon, vågar lita på oss vuxna att vi skall göra det rätta i denna situation. Jag tror verkligen det kommer att gå vägen.

Och så har jag bett att få gå en utbildning, i kvalitetsutveckling...får se om de tycker att jag är en häst att satsa på...och om de tycker att utbildningen verkar ok.
Annars får jag bida min tid.

Nu får jag nog ta en tur via duschen, sätta på torra varma kläder och göra lite käk...man kan inte leva på andras energi allena!
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0