Förkylt också!

78 i vilopuls...snor i hela huvudet...hosta...
Detta var inte vad jag tänkt mig för denna helg. Dags att rita om kartan.

Hm, få se nu...långpass kl 09.00...stämmer inte med verkligheten...får rita om; det blir långpromenad med hunden.
Dåligt för att: Det hade varit jäkligt kul att få springa i dagsljus utan regn med gasellen!
Bra för att: Jag slipper förmodligen komplikationer som medför att jag inte kan träna sen (säger alla jäklar som verkar veta allt om förkylningar och träning...), bra också för att hunden blir överlycklig. Han får aldrig följa på långturerna, orkar inte springa så långt. Så nu när han får haka på - blir han förmodligen chockad...

Inte skrivit sen i tisdags...

Blev som vanligt skitsur och martyr när förkylningen kom i onsdags. Hatar förkylningar och känner mig mest drabbad i hela världen...och NEJ, jag behöver inte få höra om alla som har det sämre, jag VET om dem...det bara kändes så, i onsdags...
Skrev alltså inget då. Av surhet.
Skrev inte heller i torsdags...men av helt andra anledningar.
Har möte med en kändis! Laila Bagge var på Smycka med sin syrra och gjorde reklam för sina tuffa smycken. En idé hade poppat upp i huvet, när jag läste att hon skulle komma...kanske hon kunde tänka sig ett litet inspel i vår lärarshow...det var i alla fall värt att prova. Det värsta som kunnat hända var ett nej.
Nu visade sig lyckade-laila inte bara vara ett lyckat fodral, utan med synnerligen lyckat innehåll. Som om inte kändisar var som människor är mest...nåväl, inga problem, hon ställde upp och vi fick två flugor smällda! En trevlig upplevelse var det hur som helst.
Direkt därifrån till skolans julfest. På med munderingen och sen sjunga för hjärtans lust i vårt luciatåg.(synd att Bagge inte hade tid att följa med och lyssna...eller tur...för skolan får svårt att ordna nya lärare så snabbt...).

Ja men i alla fall...när jag kom hem kom jag ihåg förkylningen...eller den påminde sig rejält...orkarde därför inte skriva då...

Fredag...bra dag...jobb jobb jobb...sen fredagsmys med IDOL-final som kvällens höjdpunkt. Saknade Tove men det fick gå med Erik. Han var värdig vinnare. Vad skall vi nu se på fredagarna?

Och så är det lördag...

Nu blir det långpromenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0