Harmoni även denna jul, vad har hänt?! :)

Då var julaftonen över för detta år. Ganska hektisk blev den...i alla fall till en början.
Hade önskat mig en sovmorgon. Av det,blev det slätt intet!
04.15:
Storpudeln: Voff (Vakna matte, jag har jätteont i magen)
Jag: ...öhhhh...suck...zzzzzzzzzzzzz
Storpudeln: VOFF (Jag menar, JÄTTEONT och kommer troligen kräkas på nya mattan)
Jag:....öhhhh...suck...
Tittar på klockan, suckar ännu mer...men går upp...klär på mig...går ut...inser att jag är uppe TIDIGARE än en vanlig jobbdag...på julaftonen. Storpudeln gör det stora och är sen överlycklig över att det är snö, att vi är uppe och att han känner sig pigg och kry.
04.35
Klär av mig, hoppas på att snabbt somna om.
05.30
Storpudeln: Voff (Vakna matte, det gör ont igen)
Jag:...öhhh....suck...zzzzzzzzzzzz
Storpudeln: VOFF (JÄTTEJÄTTEONT och jag knappt hålla mig...diarré på heltäckningsmattan snart!)
Jag:...det är f-n inte sant
Vänder mig om för att se om inte sambo kanske vaknat och kan ta denna promenad...men där ser inget ut att ha stört hans djupsömn.
Kliver upp, klär på mig, går ut, hunden gör det stora IGEN.
Sätter mig i soffan och struntar i sovmorgon.

Sen gick dagen i ett huj. 14 personer på jullunch, varav 4 barn. Jättekul och trevligt. Efter disk och undanplockning blev det en timmas vila i soffan...Guuuuud så skönt!....
Sen hem till mam och pap, där det vankades julklappar och ett jättefint julbord.
Jag måtte ha varit extra snäll i år för mamsen hade ägnat många fina tankar och tid till att fundera ut bra julklappar till både mig och sambo. Fick bra träningskläder av syrran...och en soda stream.
Allt var toppen igår och INGEN osämja...vadfalls? Har vi vuxit till oss hela familjen? Börjar detta bli en vana? Ska vi aldrig bråka mer? Härligt i så fall!

Så till dagen då...vaknade innan klockan 06.30...hade ställt den på 07, för vi skulle köra ett lite längre pass kl.08.30. Kändes sådär, kan jag väl erkänna...snaps och öl igårkväll...ingen vidare uppladdning...men...man kommer långt på vilja!
Idag kom jag 12,5km på 1h och 4minuter. Inte illa i det föret! Känner mig nöjd och full av endorfiner. Första riktigta löppasset sen förkylningen.
Nu blir det hårdkörning.
Imorgon backpass och styrke.
Söndag blir det styrke och återhämtningsjogg.

Så ska det låta!
Blir på gott humör av träning!
Och av jul.
Harmonisk jul!

Kram alla!

Kommentarer
Postat av: blombella

Kramar till Er, hopppas han blev lite bättre i magen din stora vovve

2009-12-27 @ 10:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0