Heja heja för ekologisk mat!!...eller nåt

Gud så trött jag är på detta...en förkylning ska peaka efter en, högst två dagar...sen ska det klinga av...möjligen med lite hosta som efterdyning...min skitförkylning började lugnt...men tillräckligt illa, för att jag skulle låta bli att träna...sen har det bara blivit värre.
Superschysstasilverchefen lät mig gå hem efter lunch idag...får jobba in sista timmarna imorgonkväll istället...somnade omedelbart jag kom hem...vaknade och frös...tur s-f att vi har badkar...badade i 40 min...blev varm igen...sov ett par timmar...och nu har jag precis gått med hunden. Känner mig inget vidare. Yr.
Men...nu ger jag inte förkylningen mer vila. Det blir jobb, heldag imorgon...med kväll hos föräldrarådet. Sen blir det löpning på onsdagkväll. DÅ har det gått en vecka. Mer skall inte behövas!

Jahapp...undras om jag orkar göra Gulaschsoppa eller om jag skall messa sambo om att ta med thaimat hem...vore onekligen gott med soppa...får nog fixa till en sån. Inte hemfalla åt martyriska later som att ligga i soffa och klaga...nej, sånt går inte an.
Soppa och bokläsning.

Och läsa lite bloggar kanske. Favorit-tina har börjat blogga, kolla in den! Den skall alla läsa som vill få dåligt samvete över:
* att man inte bakat egna lussebullar...i alla fall inte saftig sådana...och vart fall inte med Kesella i!
* att man inte odlar sina palsternackor, broccoli, purjolök, potatis, morötter, bananer, kiwi, ananas och majs själva...och i varje fall inte utan att bespruta dem...med annat än såpvatten!
* att man inte tränar tillräckligt...i Tinas fall betyder träna = mer än sex dagar i veckan
* att man inte umgås med svärmor och svärfar tillräckligt...och tillräckligt betyder i Tinas fall - BO GRANNE!
* att man inte studsar upp kl 05 varje morgon och undrar vad den nya dagen för med sig för härligheter...men HA HA...här behöver man INTE HA DÅLIGT SAMVETE...för Tina studsar INTE upp ur någon säng...hon är helt okontaktbar innan hon får kaffe...då blir hon kontaktbar...vill man sen umgås måste man se till att hon får minst två mackor, havregrynsgröt (ekologisk förstås), sojamjölk och färsk frukt...gärna lite nötter på!...då...börjar hennes hemska morgonhumör ge med sig. Därför sambo magnus gärna tar sovmorgnar!

Men nog om henne nu...det är ju MIN blogg...hon får beskriva sitt liv på SIN blogg (se länk ovan).

Sen läser jag några f d elevers bloggar...två i alla fall...eller en...för det är bara en av dem som uppdaterar...

och så min nya bundis Laila...hennes blogg har jag följt i ett par dagar, check it out!

Men nu tror jag bestämt att jag bara drar ut på tiden för att slippa laga mat...

Delvis ekologisk gulash blir det...köttfärs (riktigt närproducerad...hos papsen, man tackar!), med superbesprutad och tvättad potatis från långbortistan och så buljong från china eller nåt...och lite kryddor från Afganistan...ja, lite creme fraiche från MILKO dövar samvetet!

God kväll!

Kommentarer
Postat av: tina

Hmmm nu tyckte jag du var lite hård mot mig, så får jag ju inga läsare till bloggen.... Dåligt samvete ska man inte ha när man läser min blogg. Nu ska jag ta lite keso, som jag inte framställt själv, samt tonfisk som jag köpt på burk. Det du! =)

2009-12-14 @ 19:19:04
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0