Hujedamig bilken dag! :)

Dagen har gått i ett rasande tempo. Just the way I like it! Jag fungerar som allra bäst, i ett rasande tempo. Månne inte alltid. Det är inte så, att jag inte ser värdet i tid för kontemplation, men jag trivs och får mycket gjort, när tempot är högt.
Idag har det varit lektioner, kanske inte de bästa jag haft, men tillräckligt bra för att inte dra ned humöret på vare sig mig eller på eleverna. I och för sig...så blev dagens mattelektion med 7C, inte alls som jag tänkt mig...mycket roligare...men med färre tal räknade. Nöjd över det.
Jäktade iväg till läkaren för att få bukt med eksemet i hårbotten, som kliar mig till vansinne. En doktor vars namn vittnade om ryskt påbrå...eller liknande. Detta förtogs inte på något sätt av hennes brytning.
Min vana trogen, berättade jag för henne vad jag hade ställt för diagnos på mig själv och vilke medicin jag ville ha för detta.
Läkaren: -Du är inte bestämmer här, det gör jag.
Satt på plats! Good!!
Sen undersökte hon mig och jag tänkte att hon snart skulle ge min diagnos rätt.
Läkaren: -Jag är fortfarande inte säker på diagnos, trots att du är säker via Internet.
Satt på plats igen!! Good!
Jag tänkte ändå hjälpa henne på traven genom att påminna om den medicin jag ville ha.
Läkaren: -Den medicinen är inte bra för dig, den tar bort symptomen men inte själva problemet. ÄR det vad du vill?
Satt på plats igen! Good!
Jag fick asmycket förtroende för denna människa, som sa emot och satte på plats.
Och så fick jag en ny medicin. Så ny att apoteket inte hade hört talats om den. Kommer på torsdag.
Vi skiljdes åt i samförstånd och hon skickade mig på provtagning för att utesluta några saker.
På provtagningen tjatade jag till mig ett HB-test...känt mig trött på slutet...
Provtagninssköterskan: - Du får skylla din trötthet på något annat än dåliga blodvärden för ditt Hb är 155. Och sluta ät järntabletter.
Oj, vad pigg jag blev med ens! Sånt blodvärde! Synd att det inte är någon löpartävling i antågande. Kanske jag skall springa Sylvestermilen i Norberg på nyårsaftonen?!
Tänker vara förkylningsfri imorgon och springa med Dalaporten. Får se om nån vill hänga på och tävla i nyår.

Nu lite sömn!
Skall drömma om snälla kollegor som samlat till blomma åt mig, om reflekterande  föreläsare i skolutvecklingsfrågor som satt griller i huvudet på mig...och om systersonen som snart kommer hit igen!
Sweet dreams!

Kommentarer
Postat av: becca

kan jag och poi komma och kolla på lärarshowen fast vi inte går där på tisdag? det är ju något man bara inte vill missa :D

2009-12-15 @ 22:58:10
Postat av: becca

hahah! ja men va bra =) då kommer vi och kikar in dig och tina och alla andra, lycka till! :D

tack så mycket :) Kram

2009-12-16 @ 09:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0