Nu blir det lördagsmys!

En "livet i finnskogarna"-dag. Det har gått upp och ner mest hela dagen. En härlig morgon med en bitande kylig promenad. Storpudeln blev kall om tassarna. Stannade efter ett tag och höll upp en tass i taget och blängde på mig. Mitt "Äsch, du är hund, bit ihop och traska på!" hjälpte inte. Han blängde surt "Du har förstört mig med din tramsiga uppfostran till nästan ett människobarn...så sätt nu fart och värm mina tassar med dina bara händer!".

Suck...

-21 grader.
Och jag drar av mig vantarna...och värmer hans tassar med händerna.
Händerna har inte hämtat sig än. Tur att jag inte är konsertpianist.

Nu har storpudeln krypit ihop i soffan. Skinnsoffan med buffelskinn, för att han skulle kunna få ligga i den. Han har en pläd runt sig och snarkar.
Tänk vad saker som man hatar när sambon gör, kan vara gulligt på ens hund.
Tittar inte ömt på sambo när han ligger och vilar, mitt på dagen, under en filt...och snarkar...
Skrattar inte när han rapar och säger "det var en stor kille, duktig som åt upp hela maten"
En fjärt framför TV:n renderar inte i ett skrattanfall...

Nej, hunden har privilegier...

Alla julklappar är förresten inhandlade. Blev dyrare än tänkt. Kanske inte bättre heller. Men nu finns dom. Ska ägna lite tid på onsdag åt inslagning.
På onsdag skall allt ske.
Städning a la noggrann!
Klä granen.
Slå in paket.
Laga all mat.
Bada hunden.

Måste komma ihåg att beställa fler timmar på det dygnet!

Vem var den fånen som kom på att vi skulle sluta 1,5 dagar innan julafton denna termin???
Bättre att ha några dagar kortare sommarlov ju. Då man redan vilat och vilat in till tristess!
Nä, skärpning. Kan inte någon av de kvinnliga politikerna eller kvinnorna på förvaltningen ryta ifrån...-Vi hinner inte göra klart allt innan julafton!!
Alternativ 1) Vi får minst tre-fyra dagar innan julafton...
Alternativ 2) Hjälp med planerande och genomförande av klapp-inköp, julkortsskickande, julmatshandlande, städning, pyntning, matlagning och andra julsysslor...
Alternativ 3) Vi gilar läget, är glada åt det långa sommarlovet, skiter i städning, dricker hutlöst med glögg och skrattar oss igenom paketinslagning och rimmande!

Just nu röstar jag på trean...den passar mig i år!

Glad lördag på er!

Kommentarer
Postat av: Kjell

oj, 1,5 dag ledigt innan jul! Det låter generöst för den som aldrig haft mer än en halv ;-)

För sent att skicka julkort i alla fall. Köp färre julklappar och delegera matlagning och städning till sambon. Fast städning finns det ju avdrag för numera. Se, klappat och klart och friden sänker sig över nejden!

2009-12-20 @ 16:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0