RSL?!

Nyäten efter Kalops-fest hos svärmor och svärfar har jag nu bjudit sambo på lite glögg...ganska mycket glögg...och så har jag dragit igång en brasa...mysigt så det förslår. Sambo är ute och pysslar med sitt ljusprojekt...att klä in altanen med ljusslingor...han lyckas bra...det blir mycket ljus...troligen blir vi osams med hela Krylbo efter späningsfallet när vi drar igång allt...men...WTF...vi får ljust, fint och stämningsfullt...dagens människa i ett nötskal!

Har börjat läsa i Dan Browns senaste bok...tror den heter nåt med försvunna symboler...gillar hans böcker. Kluriga och välskrivna. Skönt att ha börjat med en bok igen...brukar jag bara klara när jag är helt ostressad...så, då kanske jag är det då! Bra i så fall.

Men...jag har letat lite på Internet och ställt en diagnos på mina knepiga ben...som känns helt konstiga om jag inte rör på dem...särskilt om kvällarna...det kryper i dem och så måste jag upp och gå, eller i alla fall röra på dem...och det är väl inget problem...om det inte råkar vara så, att man har tänkt sig sova. Som inatt.
Värsta lågintensiva förbränningsträningen i sängen...och då var det inte med några sexuella förtecken...nehej inte alls...jag snodde runt och bytte ställning på benen en gång i minuten...minst...fick tillslut lov att ge upp, gå upp och röra mig lite...
Diagnos: Restless legs...RSL...allt jag läste stämde in på det...
Ska prova ta järntillskott, att inte träna precis innan läggdags och att stetcha mer...då kan det ge sig...illa att inte få sova ju, det påverkar humör och jobb...

Nu skall jag sätta mig med mina restless legs, vid brasan och läsa...och kanske ta en kopp glögg till!

Tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0