Skarvsladdsligan framme igen!

Trött trött trött...Gud så trött jag är...sprang en mil med dalaporten nu ikväll...skogen var upplyst av våra lampor och av en jättemåne. Frosten gnistrade och det blev stora ångmoln runt oss, av varm utandningsluft och varma kroppar...
Men jag var sjukt trött. Benen kändes som cement och lungorna som russin...och då sprang ändå i rätt lugnt tempo. Ännu tröttare bliv jag efter dusch och kvällsfikat. Somnade till Bönderna som söker fruar och orkar nu inte ens se början på varken Morden eller Oskyldigt dömd...
Undras om jag inte är lite påverkad av vaccinet ändå.
Unda människor kände av vaccinet mer än äldre...så jag är kanske lite ung i alla fall då.

Bäst att sova, hur som helst. Temadag om kränkningar, diskriminering och mobbing imorgon. En viktig dag. Den får inte spoileras av en vaccintrött lärare.

Bara en sak...vem snor alla grenkontakter, alla skarvsladdar, timers och annat som behövs till utebelysningen som sätts upp varje år...och tas ner varje år?!
Bara undrar...en tanke är att det är de som tillverkar alla grenkontakter, alla skarvsladdar, timers och annat som behövs till utebelysningen, som åker runt...en stor liga...som stjäl, för att fixa nya kunder till nästa jul.
Det fungerar.
Vi är nya kunder varje år.

Nu har vi ljust och fint i trädgården!

Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0