Slut på valserna!

I eftermiddags ljög jag så öronen blev gröna...och tungan svart...och näsan lång!
Jag sa, till två trevliga kollegor, efter att ha läst ett mail från en annan kollega...
"Jag har inga problem med elever som beter sig illa, det kan jag ta...men när vuxna beter sig som nötter...blir j-vligt provocerad"...ungefär så sa jag.
Vilken lögn det visade sig vara.
Eller sant just då.
För sen...dök de upp...eleverna...tjejer i flock...orkar inte dra alla valser de kom med och alla orättvisor som drabbat dem...dryga varelser...ljuger mig rätt upp i ansiktet...var med på TEMAdag om kränkningar och likabehandling igår...idag, skriver de mail och hotar en annan elev...vad bra med så snabb utvärdering på dagen igår...den gav INGEN effekt! Stör och tjafsar på lektioner, ljuger om vad som hänt, smiter undan, beter sig dåligt mot dom som dom inte gillar...och nu...hotar andra via mail...
Illa.
Nu är det slut på valserna.
Nu blir det lite annan tango av det hela!
Min tango.
Och på den, är föräldrarna med...min tango kan dessutom sluta i en annan klass...för de som utsätter andra. Ja visst. Det är en bra lösning.
Söndra och härska. Gammal krigsstrategi. Låter illa i skrift...men en god idé när ett gäng utövar negativt grupptryck på varandra.

Härligt att få detta i knät en fredagkväll.
Lätt att släppa...NOT...
Arg...besviken...irriterad...
Sa jag besviken?!
Känner mig dum.
Dragen vid näsan.
Ledsen för alla utsattas skull.

Men...nu får det vara nog!

Vilar lite till Idol. Hoppas ilskan ger sig.


Kommentarer
Postat av: Stenbole

Dystert? Ja!! Ut och jogg! En mil eller två mil kanske tre? Tankarna slipper loss. Förlossningen är nära. I morgon är en annan dag. Och ny!

2009-12-04 @ 22:07:43
Postat av: Sabina

Skönt att höra en lärare som tar tag i saker! Du kan vara stolt över dig själv, alldeles för många lärare blundar för sådana här situationer.

2009-12-04 @ 22:20:54
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0