Spontanträning med Birk 3år...och så lite Lego!

Birkdag2 är över. Fortfarande spontanträning i stora mått. Pulkabackar är ett hallelujamoment. Trots sin aktningsvärda ålder, då man borde lagt pulkaåkning långt bakom sig...finner jag extremt stort nöja i att åka pulka och bob. Mer än Birk faktiskt. Han tog sig dock efter ett tag och hängde på i stora backen.
sen har jag ägnat över en timme åt att leka med play-do-lera. Riktigt kul det med. Förutom att Birk förstör allt jag gör. Det gäller även Legobyggandet som jag tycker att jag fått riktig snitts på. Bygger snygga och höga torn...som dock inte få stå så länge..Birk verkar inte gilla mina torn...för han river allt fort som attan...avundsjukan sprutar ur öronen på honom...nej då, men han har väl inte kommit över riva-ned-stadiet ännu.


Det blev ingen skidåkning idag. För mycket snöande. Jag som hatar längdskidor i vanliga fall, vet att jag inte kommer att gilla det mer...bara för att det är massa översnöade spår. Längdskidor är en styggelse! Enda anledningen att dra på sig eländet...är att det är superbra träning. Jag står ut med det bara för det.
Kanske en tur på onsdag.
Imorgon blir det cirkelträning med gasellerna på gymet. Funderar på att springa dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0