Träning av allehanda slag idag...

Sicken dag! Började tidigt med en promenad i snövädret. Hur kan det vara så kul med snö? Och så fint?
Storpudeln älskar snö och hade säkert önskat att han var en labrador eller någon annan ras med päls som inte drar åt sig snö och därför tvingar matte att misshandla honom med borsten, efter varje promenad. Ja, alltså ring inte jordbruksverket nu och säg att jag misshandlar min hund...jag borstar honom...men han tycker att det är snudd på misshandel...

Ja ja...men sen i alla fall...frulle, och full fart mot skolan. Dags att leda lite BootCamp med Dalaporten. Bara det att ingen från Dalaporten var där...mer än jag, gasell-annica, hennes man, Byggare-bob (Daniel) och Cattis...sen var syrran och Birk med för att han skulle få rejsa av sig. (Rejsa är verbet av det engelska ordet racer...som betyder nåt bra...troligen nåt som går fort och har med bilar att göra...eller nåt)
Träningen var jobbig men kul.

Här är syrran och Birk hemma i vår hall, och drar på sig vinterstassen!



Nästa programpunkt var julshowsträning. Det innebar körsång, Michael Jackson-dans, sketcher och bandet Jerker. Vi har så satans roligt under dessa träningar. Många nummer stryks innan de hinner få en plats i tablån...det bara går inte att skämta på det viset, när man är lärare...kräver visst ansvar och eftertanke.

Här tränar Tina oss i den SUPERENKLA dansen hon gjort på M Jacksons Beat it...den låten går verkligen långsamt och man hinner nästan somna mellan de olika stegkombinationerna...öhhhhhh



Nåväl, får njuta imorgon också...för då är det träning hela dagen.
Förutom ett möte på morgonen som chefen vill att jag är med på. Jag vill inte. Tänker inte berätta varför, här...vore oseriöst att lämna ut någon...men kan väl säga att...varför skall jag sitta i ett möte och diskutera något som motparten redan bestämt sig för att verkligen inte ändra på? Då har jag bättre användning för den tiden. Sen får de med mer makt i organisationen, än jag, sköta det hela. Så tänker jag. Men det lär inte bli så...

Men nu blir det bad...igen...jag har simhud mellan tårna, nästan...men lägger mig varm och ren, varje kväll!

Goodnight!

Kommentarer
Postat av: tina

Vilken träning vi hade.... Dansen kommer sitta som en smäck =)

2009-12-20 @ 22:23:25
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vi andra bootcampanhängare har gått in i "jul-lunken", med andra ord soffa och glögg ;)

2009-12-21 @ 19:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0