Vad är väl en middag på Älvan?

Om två måndagar till är det jullov. EN av de måndagarna kommer gå åt till julspexträning. Det är riktigt, riktigt kul. Tänk er en stor teater scen...fem hundra platser fyllda med förväntansfull (förvisso ditkommenderad) publik...tre föreställningar...jubel (de vet ju att vi sätter betygen), visslingar (kan vara bu-visslingar) och en massa applåder (äntligen ska vi få jullov, antagligen...)
Men tänk er det...och ett gäng lärare...som spänner mellan "rätt så musikaliska och kan eventuellt hålla takten" till "vedervärdigt flerstämmiga och omöjlighet att varken hålla takten, än mindre dansa till den"...dessa brokiga själar, ordnar på två-tre dagar en julshow som i bästa fall kan beskrivas som "ren och skär glädje".
Och det är så himlans kul!
Tre föreställningar inkl genrep...en scen, musiker och en publik...
Ja, det är bra synd att man inte föddes med Helen Sjöholm-stämma...eller kanske en Celine-röst...varför inte lite Bounce-danskunnande...eller en rockröst som Chrissie Hyndes....
Men...det får duga att vara halvhyfsad lärare, en okej motionsmarathonlöpare, en jäkligt perfekt matte åt storpudeln...en sjuhelsikes moster till Birk...ja...ungefär så. Det får räcka. För jag får ju i alla fall vara med i julshowen!

Snart ska sambo på fin julmiddag på Älvan. Jag skall på träning. Sen är sambo kvar på Älvan och äter mer och mer...och jag åker hem och tittar i kylskåpet...nehepp...ingen mat har lagat sig självt...sambo äter efterrätt...jag suckar och tittar ännu djupare in i kylskåpet...och se...en uppenbarelse...mera rester från helgen!
Äter dem kalla...viktigt att inte måndagsmaten blir för bra...svårt att toppa till helgen då!

Sen är det CSI! Hoppas sambo har kommit hem tills dess...så jag vågar se det läskiga programmet...annars får det bli Runaway bride på kanal9.

Adjö så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0