Glidmedel?

Som mest lov, blir det när det är måndag och alla utan lov går och jobbar. Så njuter jag om möjligt ännu mer. Ska sporta lite nu på förmiddagen...och sen åka skidor igen på eftermiddagen. Men...köpa glidmedel först...heter det verkligen så??? TIll skidor? Det måste finnas något annat ord för det man har på skidorna för att få bättre glid...jag vägrar gå in i skidaffären nere på byn och fråga efter glidmedel. Halkmedel? Antifästmedel? ...paraffin ropar sambo...men gud så drygt, ska inte sånt värmas och smetas ut...vilket elände...löpning är bättre. Då snör man på sig skorna och springer iväg.
Så får det nog bli. Struntar i glidmedel. Tar dubbade löpskor istället.
Nu skall här ut och carpe lite diem!!

Kommentarer
Postat av: blombella

Men hallåå!

Valla på skidor, annars halkar man. Ingen valla....inget fästa = mkt trist åkning.



Men det är bra att sporta när det är lov. Jag gör mitt bästa. Ha en bra dag:)

2009-02-23 @ 12:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0