Here comes the sun

Beatles får inleda blogginlägget idag...nynna gärna för er själva...Helen Sjöholm sa i ett sommarprogram i radions P1, att alla kunde sjunga...hm...lätt för henne att säga...men låt oss tro på det för en kort stund...sjung nu:
"Here comes the sun, here comes the sun,
and I say it's all right
Little darling, it's been a long cold lonely winter
Little darling, it feels like years since it's been here
Here comes the sun, here comes the sun
and I say it's all right ..."
Såja, nu räcker det...det var mer för att vi alla skall behålla stämningen från idag...när solen återvände! Så himla fint ute. Jag hade gett mycket för en promenad ute med hunden...men...det fick duga att se solen genom rutan!

Appropå sjunga...det är ju så himla kul...så synd att det inte låter som man tänker sig, inne i huvudet...och vad många det är gillar att sjunga men som inte gör det så ofta...ifall nån skulle höra...pinsamt...att man inte låter så bra...
Vad kul det vore att få prova, för en dag...att kunna sjunga som Helen Sjöholm...då skulle jag ta ledigt från jobbet. SÄtta mig vid pianot...eller med gitarren...och bara sjunga! Alla låtar i hela världen...
Undrar om hon sjunger hela dagarna och bara njuter av det...eller om det blir slentrian...det är ju hennes jobb.

Som för mig...rätt bra mattelärare...men inte sitter jag och räknar hela dagarna, och njuter av det...

Vi kanske kunde byta en dag, hon och jag...hon blev bra på matte och jag på att sjunga...
Men troligen är det så...att gener inte delas ut rättvist...så hon kan väl allt redan.

Men, jag har alltid hävdat att man kan allt man vill...men det kostar olika mycket energi...och tid...och träning...
Nu ska jag träna på att sjunga...
börjar med nåt lätt...
"I will always love you"...Whitney Houston...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0