Jag ska bara...

Skönt...tio minuters rast...en kopp kaffe, benen upp på bordet...kanske blunda en sekund...

Kollega: Erica, vad bra att du kom, Emmas mamma ringde just och vill att du skall ringa upp...det var något om ledighetsansökan..
Jag: Va? Men Emma var ju nyss i Thailand...hon ligger ju efter i nästan alla ämnen..
Kollega: Skjut inte budbäraren...
Jag: Nej, okej...jag ringer genast...
går till telefonen..men dörren till arbetsrummet slits upp...
Elev: Det är några i nian som tagit in snö och kastar i skåphallen...
...f-n...alla i arbetsrummet rusar ut...skäller, ser tilla tt snön kommer bort...
..nu skall jag ringa Emmas mamma...
Ny kollega: Rektorn ringde och undrade över broschyren, är den klar?
...nej, har inte hunnit men vet att den skulle varit klar igår...helst i förrgår..
Jag: mmm...ringer henne sen...ska bara ringa Emmas mamma
knack knack knack...suck...
Vi ialla i arbetsrummet i kör: Kom in...
Elev: Erica...det var min tur att ha datorn...men nu har Alex den och vägrar flytta sig..
Jag: Jag kommer om två minuter...ska bara ringa...
...går mot telefonen igen..
Kollega: Hur blir det med föräldramötet på tisdag..vem håller i teknikdelen...det måste vi få tid till att prata om..
Jag:...mmm...det måste vi...ska bara ringa Emmas mamma...
...nu då...
ring ring...ring ring...telefon-fan ringer..
Jag: Arbetslag C, det är Erica..
Kollega i annat arbetslag: Hej Erica, du två tjejer i din klass kom inte på tyskan...de har skolkat rätt mycket på slutet och ljuger om att de är på ungdomsmottagningen...kan du prata med dem?
Jag: Ja självklart, det ska jag göra...ska bara ringa ett samtal...återkommer till dig och berättar...
Jäklar ungar...gå på era lektioner för tusan...vi har ju pratat massor om detta...kollar klockan...f-n...1 minut kvar av rasten...vad skall jag ha för lektion nu..just ja...kemi...måste rusa..är ju i andra änden av skolan...

Men...Emmas mamma...kaffet...benen på bordet...orättvisan med datorn...betygsdokumentet...skolktjejerna...
Får vänta till nästa rast...
ska bara ha lektion först..

Kommentarer
Postat av: Katinka

Fullt upp verkar du ha! Tusan vad effektivt det blir när sådana situationer uppstår. Jag förstår dig till fullo!

2009-02-06 @ 13:25:41
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Sabina

Det låter som att du har att göra på jobbet... Hoppas att inte alla dina raster ser ut sådär!

2009-02-07 @ 21:01:52
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0