Lilla Broddborundan nästa!

Sådärja...då var det sportlovat så det förslår...längdskidor 9km och löpning 10km...för att ni skall förstå HUR usel jag är på längskidor kan jag berätta att 9km på skidor i ett relativt lättåkt spår tog 52 minuter...och 10km löpning i svårlöpt underlag och massor av backar....tog 50 min...en km längre, tuffare bana...och ändå tog det kortare tid...
Tänk om Gustav Vasa vetat det....att det går fortare att springa än att ha skidor på fötterna...då hade han knäckt danskarna redan i Broddbo. Och vi hade sluppit ha ett jävulslopp, kallat Vasaloppet...kanske vi kunnat ha "lilla Broddborundan" istället...1km skidåkning...

Till nåt annat...Heath Ledger fick en Oscars, postumt, för bästa manliga biroll sm Jokern i Batman...han tog livet av sig med hjälp av tabletter...
Lätt att tro att han hade det perfekta livet...rik, snygg, uppskattad och en stjärna...men det räckte tydligen inte...eller så hade han mörkare delar i sitt liv...som vi inte fick se...
Kanske stämmer det som indianerna säger...att man skall gå några mil i en mans mockasiner innan man dömer honom...
Det är lätt att se på andras liv och bli avundsjuk...önska sig det man inte har själv...tycka att andra har det så himla bra...
Men var och en av oss har nog sin beskärda del av problem...som i relation till var man varit med om kan verka oöverstigliga för den personen...men hanterbara för andra...

Jag har det toppen nu...sportat, duschat, vilat och nu lite umgänge och nåt glas rödvin...vill inte byta ens med Penelope Cruz...trots att han fick en oscar och var gudomligt vacker i sin vita klänning...jag är rätt okej jag med...i min badrock :)
Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är glad att du sportar för fullt men det är trist att du är så långt borta...Här får man färga håret hlet själv....det var en bedrövelse i dag när Pirjo klippte mig. Extreme hairstyle. Ja, jag har helt enkelt kastat i lite färg oxå. Tänkte att det inte kunde bli färre och ngn gång skall det väl bli bra efter en motgång på frisyrenstaggiga bistra stripa. Nu kunde du inte hjälpa mig. Men de hade jourtider i morgon.

2009-02-23 @ 19:23:29
Postat av: blombella

Jag är glad att du sportar för fullt men det är trist att du är så långt borta...Här får man färga håret helt själv....det verkligen en bedrövelse i dag när Pirjo klippte mig. Extreme hairstyle. Ja, jag har helt enkelt kastat i lite färg oxå själv. Tänkte att det inte kunde bli värre o efter en motgång på frisyrenstaggiga bistra stripa kan man inte lyckas än mer.... Nu kunde du inte hjälpa mig. Men de hade jourtider i morgon. Slingbella

2009-02-23 @ 19:25:27
Postat av: Katinka

Klokt sagt! Håller med dig. De är allt vackra och rika, men vi har minst lika rika liv vi, och vi är dessutom minst lika snygga i morgonrock så det så!

2009-02-23 @ 19:30:40
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0