´Musik skall byggas utav glädje...och hundmat av inälvor...skittrist inlägg! :(

Bilden nedan är tagen vid midsommarfirande i Vikarbyn, Rättvik. Man ser tydligt vad musik gör människor lyckliga och harmoniska. Min moster ser nöjd och glad ut. Mamma och pappas granne har helt gått upp i musiken och är närmast att betrakta som i trans. Själv njuter jag hejdlöst av mitt fingerfärdiga gitarrspel och mmmm:ande istället för text.
Det här är Midsommar när den är som bäst. Dalarna, Gärdebylåten, glädje och sång!




Nu är det vinter och kallt...ingen sång, inget gitarrspel...bara isande kyla...
Jag längtar till sommaren. I år skall jag lära mig spela Gammal Fädbodpsalm på gitarren...då kommer folk bli ännu mer glada, ännu mer harmoniska...

Men först, skall jag koka klart hundmaten...inälvor, hackade...kokta med råris och köttbuljong...det är käk för en storpudel det. Han vaktar grytan så att inte sambo tar fel...



Nära nog bottennapp av mina blogginlägg hittills...intresseklubben antecknar, sa vi i högstadiet...nu erkänner man bara...Ja, jag är trist. Just nu. Ska bli bättre.

Kram på er i alla fall...





Kommentarer
Postat av: Tesstamente

Låt sambon ta fel, säger jag! Alltid kul att se en överraskad, äcklad min;-)

2009-02-12 @ 21:09:08
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Katinka

Åhh, vilken fining du är när du spelar! Och jycke också som väntar på sin mat ju...

2009-02-13 @ 14:20:15
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0