Nej, jag vill inte äga SAAB

Jag har funderat ett tag...ett kort tag...och nu har jag bestämt mig. Jag vill inte att mina skattepengar skall gå till att delägande i ett bilföretag...allra minst ett som inte gått med vinst de senaste tjugo åren...
Vad blir nästa grej? Vilka företag på konkursens brant, skall staten gå in och hjälpa? Vilka får inte hjälp? När Ericson varslar tusen personer...när Outokumpu varslar 400st...när Svennes måleri AB med två anställda går i konkurs...

Företag som tillverkar saker eller tjänster som ingen vill köpa...ska inte staten försöka driva...


Det är oerhört tragiskt för folket i Trollhättan...husen blir mindre värda, lån och andra räkningar skall betalas...många arbetslösa, hur skall nya jobb skapas? Statenskall gå in och hjälpa dessa människor...med utbildning och annat, för att hjälpa dem till att på nytt kunna sköta sin försörjning...

Men inte genom att äga SAAB. De som tror på SAAB Kan väl gå in med pengar och visa vägen.

Men jag tror varumärket är kört...vem går nu i köpa-ny-bils-tankar när ekonomin ser ut somden gör...och om den fortfarande vill köpa splitterny bil...bestämmer sig för en SAAB...


Jag vill att staten skall ha hand om skola, vård och omsorg...det skall inte vara privat...det skall staten ansvara för att det blir likvärdigt...men företag i övrigt...ska de inte driva.

Så tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0