Sälen...skidåkning!!

Jamen hallå igen...och förlåt för att jag missade totalt igår...ingen uppdatering...men allt gick ju på tok...jag förlorade stort i kortspel...ja, det kanske inte är allt...men rätt stor del av vår kväll...dagen bestod av slalomåkning. KSF! (kul som fan...har lärt mig förkortningen av mina elever...tror inte den står i SAOL...som betyder svenska akademins ordlista...har jag INTE lärt mig av mina elever...utan av min kollega Bo Brännström. Han påtalade för mig att naturvetare inte var särskilt kul att föra en konversation med...för vi hade sådant fattigt, torftigt språk...de svåraste ord vi kunde var facktermer inom våra ämnen...om jag ville prata med honom behövde jag bilda mig...så då köpte jag mig en SAOL och pluggade på alla ord jag inte kunde, som glosor...orkade till K...så alla svåra ord efter K...går bort i min konversation...*ler*...vilken lång parentes det blev)
Avbryter med en liten bild...en stilstudie av Erica Pärson-Wiberg-Erixon...


Det kommer mer fina bilder...vi har med en egen fotograf...Magnus...som åker baklänges i vilken svart pist som helst...och fotar oss andra när vi åker...ser proffsigt ut...folk undrar...vilka är dom?...kändisar?...fotomodeller?...tävlingsåkare?...reklam för nya skidmärken?...men så tittar dom lite noggrannare...och undrar inte över mer än...varför tar han kort på dem?...ska han söka pengar från kommunen, att bli deras personliga assistenter kanske?

Nåja, en härlig dag i backen...några minusgrader och sooool!...vi åt lunch i en snödriva...grillade korv...jäklars vilken nostalgichock...jag satt där på en fårskinnsfäll och mindes barndomen...

Nu blir det melodifestival...och hör och häpna...kortspel...
Jag har lyssnat igenom låtarna lite snabbt...ingen vinner! Det är mitt tips...men okej...Sara till Globen...och kanske Agnes...bara det inte blir THorleifs...
Återkommer


Skåningen som ville ha snowboardtips...-Sälj snowboarden på blocket! Klipp dig, skaffa dig ett jobb och åk slalomskidor! Vuxna människor gör så...

(Sagt med en avundsjuk ton...för att jag, trots privatlektioner, inte kan åka snowboard...det är sjuuukt svårt!)


Kommentarer
Postat av: Sabina

Haha, schysst med en egen fotograf ju! Så himla kul :D Annars brukar ju korten mest bestå av en vit backe med svarta prickar i och man måste komma ihåg vart man är och sen ringa in sig själv för det syns inte annars :p

Hoppas du har det toppen men det verkar det ju som ;)

2009-02-28 @ 19:51:32
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: blombella

agnes nr 1, två sarah....fast jag gillar thorleif... top gun är bara kopior....

2009-02-28 @ 20:36:30
Postat av: Katinka

Åhh, vad ljuvligt ni ser ut att ha det! Avundas dig faktiskt trots att jag inte är vidare snöfrälst...

2009-03-01 @ 14:19:24
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0