Save some souls in the pool

Idag stod vatten löpning på träningsschemat. DIrekt efter jobbet tog jag mig sålunda till badhuset för en timmes löpning...i vattnet.
Jag var ensam i poolen. Lyx. De hade en häftig afrikans suggestiv trum-musik på...ganska högt...lätt att springa i takt till...lite meditativt...
plask plask pust fräs plask plask pust fräs...
-AJ...någon simmade på mig bakifrån...tomt i bassängen...bara jag där...och någon lyckades träffa mig...med hela sin håriga stora lekamen...lyckat!
"Någon" pustade och fräste, spottade och flåsade fram:"Ursäkta så mycket...jag såg dig inte...jag blir helt vild när jag kommer i vattnet"
No shit...
Vild förresten...han var en bit över femtio och såg ut att ha passerat de vildaste dagarna av sitt liv...
Nåväl...jag trampade vidare..och han frustade på...
Men nu tog han banan precis bredvid min...han hade hela j-vla poolen på sig...men tog banan exakt bredvid min...och övade alla simsätt han sett på OS i somras...och hade kanske inte tittat såå noga hur man skulle göra...utan plaskade på som en hjulångare...
Varje gång vi möttes sa han nåt glatt "hur långt ska du springa då? Till Sala? Hö hö hö..."
eller "ÄR det jobbigt det där...spankulera i vatten? Hö hö hö"
eller "Vad är det fören dunka dunka de spelar egentligen...kanske det blivit nåt fel på stereon? Hö hö hö"

Jag hade en stor önskan om att få springa för mig själv, meditera, introspektiva tankar, reda upp veckan som kommer och bara vara...så blev det inte...jag kan inte vara otrevlig tillbaka...men droppen kom..när han frågade mig om jag verkligen kunde lyssna på den däringa trumman som lät så enformigt? Och jag svarade att jag kunde det, att jag till och med gillade det för det var lätt att springa till...då går han upp ur poolen och ber personalen byta...till Lars Kristerz...

Jag behöver inte säga mer...

Löppasset blev träning av annat slag...att stå ut...

Och mannen...som var präst...frustade på, paddlade med armarna och hade han kunnat blåsa vatten ur naveln, som en val...så hade han gjort det. Jag kunde se det framför mig.

Jag gick till bastun.

Tackade Gud för att den var tom...och undrade lite varför han placerat en av sina hejdukar i poolen, så här på eftermiddagen...fanns det inga själar att rädda?

Kommentarer
Postat av: spider

du har så rätt i din kommentar... =)

2009-02-16 @ 19:34:17
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Hahahaaa, blåsa vatten ur naveln.. suveränt!!



Sen vill jag bara ge dig ett litet hedersomnämnande för din gissning.. helt klart smartaste och mest genomtänkta förslaget, hehe!

2009-02-16 @ 19:48:54
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Katinka

Oj, var han präst?

Och jag som trodde han stötte på dig. Fast det gjorde han kanske ändå?

2009-02-16 @ 19:58:19
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Het chilli

Vad drygt, när man bara vill vara introvert och meditera.... Fortsätt vattenlöp, och träna med gaseller prästen får plaska och fokusera.

2009-02-17 @ 10:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0