Sportlovssöndag

Vaknade sju..rena sovmorgonen. Gick en tur nere vid Siljan med hunden. Storpudlar och nyfallen snö...i mängder...blir snömonster. Ingen hade hunnit ploga eller skotta...så vi pulsade och gladdes åt spontanträningen.
Gladdes mindre åt att försöka få bort snön från snömonstrets päls.

Frukost tillsammans framför dr Phil...som försökte bota en livrädd kvinna med tusen fobier...min kackerlacksfobi var inget att komma med...hon var rädd för allt. Mest för att dö. Så rädd att hon glömde att leva.

Ut igen. För det ska man på sportlov. Skottade hela gården, återigen tacksam för spontanträningen.

Nöjd och varm, in i stugan...läste ut boken. Vilken älskvärd bok. Den kommer leva kvar i mig länge. Grät floder. Nu läser mamma den. Och gråter floder.

Sen tittade vi på sport, åt god mat och vilade. FÖr det ska man på sportlov.

Man ska åka skidor också. Jag och sambo tog oss till skidstadion och åkte 5km. Mina första fem sen ett år tillbaka. Jag vet varför. Det är hutlöst jobbigt och tråkigt. Bra fäste men inget glid. Hellre det än tvärtom. Men hellre löpning. Det blir det imorgon.

Ikväll har vi kollat två Lars Molin filmer...Midvinterduellen och Saxofonhallicken. Skrattar fortfarande. De var från 1983...då var jag 14 år...och skrattade inte när de visades på TV...ung och dum...nu är jag äldre och har humor :)

Ny bok och lite sömn. Ser fram emot måndagen...ska skotta, åka skidor, vila och läsa...som man ska!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Vilken hurtigbulle du är då! Får ju lite ångest över att jag bara suttit inne och glott hela dagen... Tack för den :p

2009-02-22 @ 20:59:31
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Katinka

Det måste då verkligen vara en konst att få bort snön ur en storpudels päls? Jag riktigt föreställer mig kampen....

2009-02-22 @ 22:03:06
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0