Fun light

Fun light...lite roligt...
Lite nödvändigt är min livsdryck fun light!
Dricker kopiösa mängder.
Gör egen smakyoghurt...köper yoghurt naturell...milkos billiga 0,5%...häller i fun light raspberry och lite frysta hallon...vips...god yoghurt utan socker...

Men...nåt är inte som det ska med fun lighten..den innehåller något som gör att jag får ont i halsen efteråt...frätskador...vilken fun light jag än väljer blir det samma sak. Ett glas...sen tror jag att jag har en begynnande halsfluss på gång.

Som kemist oroar jag mig för vad det kan vara? Svavelsyra?  Blir det surt kiss då? Som jag spolar ner i toaletten. Som försurar sjöar och andra vattendrag. Bottendöd. Fiskar som inte kan reproducera sig.
Usch...så eländigt.
Jag bidrar till försurningen.


Jag måste vänja mig av med...
*Duntäcket
*Fun light...
...hoppas inget mer...ska fundera p ådet


Kommentarer
Postat av: Katinka

Fun light är gott. Men det är ju aspartam i det. Inte så särdeles bra kanske.

Ovana bra att vänja sig av med, haha...

2009-02-05 @ 12:13:36
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Allra käraste kollegan

cola light blir nästa att vänja sig av med allra käraste kollegan =)

2009-02-05 @ 21:48:32
Postat av: erica

gahhh...vad blir då kvar av glädjande vätska att hälla i sig...du svarar vatten...jag svarar skittråkigt!!

...men tack ska du ha för cola lighten i dag..och samtalet...två bra saker att avsluta en dryg dag med...ingen avvänjning på länge...

2009-02-05 @ 22:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0