Utmanad igen...

Nu är jag utmanad igen...av Katinka...kvinnan som kan döda för en Odd Molly-tröja...som denna gång undrar vilka fem maträtter som jag verkligen inte vill äta, totalvägrar och kanske till och med känner äckelkänslor inför...
Svår utmaning för en matälskande som jag själv...vore lätt att svara fem fiskrätter som serveras i vår skolmatsal...men jag skall ta det här mer personligt!
Sushi - Mat skall vara tillagad, lukta gott och se god ut...okej, sushi har fina färger...wasabi är okej...men rå fisk...aldrig! Då ska ni ändå veta att jag är hälsofreak och skulle verkligen VILJA äta sushi som är SÅÅÅ nyttigt och kalorisnålt.
Leverbiff - Hackad lever...den kvalar in till denna utmaning för att den ser eländig ut, luktar hemskt och smakar värre...
Musslor, Snäckor och allt annat som ser ut som nåt som kommer ur näsan på förkylda människor.
Lamm, Får, Get - all mat som kommer från dessa djur...smakar kofta. Jag äter varken kött, ost eller annat...
Allt kött med synligt fett...typ entrecote, kotletter,karré,bacon...hugaligen...nej fint skall det vara...en filé, lite mör biff...grejer det!

Katinka nöjer sig inte med en utmaning utan undrar vidare över tre saker som jag är bra på...det innebär att hon tror att jag ÄR bra på minst tre saker...
Hm....
Jag är bra på att träna...håller fokus på mina mål, är uthållig och tålmodig, börjar tåla smärta och har en enorm vilja.
Jag är bra på att ta hand om min hund...han är stand in för ett barn och får sålunda mycket uppmärksamhet och jag tänker ständigt på honom när han inte är med.
hm...

hm...en sak till...

okej...jag är bra på att engegera mig i mitt arbete....det är viktigt för mig och jag hoppas mina elever märker det.

Så...då skickar jag utmaningen vidare till blombella hon kommer berätta om maträtter hon undviker och vad hon är bra på! Skall bli intressant att läsa...tycker hon verkligen illa om någonting i matväg? Jag vet att hon älskar Sushi!

Kommentarer
Postat av: Katinka

Åhh, vi enas ju över sushin då! Äckligare finns liksom inte. Kan inte för mitt liv få ner något sådant!!

2009-02-18 @ 19:18:08
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Arg chilli

Inte kan ni väl ondgöra sig över sushi, det är massor av nyttigt i rå fisk, det är oerhört mijlövänligt, tänk. Ingen elektricitet går åt till tillagningen. dessutom blir kroppen i form av vitaminerna...

2009-02-19 @ 15:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0