Utmaning-dagens sanningar...

Fått en utmaning från Katinka ...och jag som gillar utmaningar...funderar inte ens på möjligheten att låta bli att anta den...
Katinka har f ö en mycket välskriven, underhållande blogg...och nu vill hon veta sju sanningar om mig...
Oj, här skulle jag kunna sabotera min karriär...
...eller vara feg...
Astrid Lindgren: "Ibland måste man göra saker, trots att man inte vågar. För att annars är man ingen människa, utan bara en liten lort"
Jag vill inte vara en lort, utan leverar här lite sanningar. Jag blandar tunga sanningar med lite light...vill inte vända ut och in på mig själv helt...

1. Min första stora kärlek var min högstadielärare...det fick han aldrig veta...
2. Jag blev ihop med en reseledare i Österrike bara för att få gå in före i köerna på uteställen...dumpade honom på ett elakt och orättvist sätt när vi var tillbaka i Sverige.
3. Jag hade aldrig skolkat en minut ens, innan jag började tvåan på gymnasiet...då rasade fasaden...eller...så blev hästhoppandet i elitserien viktigare...
4. Jag är mörkrädd
5. Jag vill lära mig spela dragspel...ska ta en kurs när jag blir lite äldre och inte träningen tar så mycket tid...
6. Mitt träningsintresse startade som en väg ut ur ätstörning...nu är det ett sätt att meditera och hålla tankarna i styr.
7. Om jag inte skulle bo här i Avesta...skulle jag vilja flytta norrut...långt norrut.
8. Jag vill någon gång i livet driva en alldeles egen restaurang...inte så stor...men härlig!
9. Ångrar stort en sak i mitt liv...att jag sålde min dåvarande häst "Chambus", när hon blev pensionär...hon var min vän...och jag värderade henne i pengar, sålde henne...det gör ont när jag tänker på. Man skall inte skylla sina val på någon, men jag ville vara till lags...i mitt förhållande. Illa gjort och jag bär med mig skulden.
10. Jag sjunger högt i bilen, när ingen är med...just nu är favvosången...Whats up" men 4nonblondes...jag gör den nästan lika bra som dom!

Där fick Katinka sina svar...och utmaningen skickas vidare till min kära vän blombella
När jag jobbade på krogen, lekte vi ibland en lek som var ungefär så...man skulle leverera tre påståenden om sig själv...ett sant och två falska...sen var det upp till åhörarna att göra sig en bild av vad som kunde vara rimligt...


Kommentarer
Postat av: Katinka

Vare sig du levererar sant eller falskt blev det jätteintressant Erica! Du avsöjar mer än vad jag gjorde. Ska vara lite mindre feg nästa gång kanske..

Och tack för de snälla orden. Det värmer ska du veta!

Du har en minst lika intressant och välskriven blogg och jag återvänder alltid hit ska du veta.

2009-02-09 @ 18:47:39
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: spiderchick

jo man har ju haft sina crushes på vissa lärare...

2009-02-10 @ 12:45:52
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: het chilli

nej...ngn crush på lärare har jag inte haft...alla lite präktiga och föråldrade i mitt tycke...



Men jag skall leverera idag mina 7 sanningar....

2009-02-11 @ 10:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0