Valentin part two...eller vinter när den är som bäst!



Vacker dag ute i snön...glad galloperande storpudel...förstod inte varför vi plötsligt valde att vara ute hela dagen...men brydde sig inte om att förstå...storpudlar kan njuta av nuet...de ältar sällan...

Sambo och jag intog lunch i det fria...nere vid sjön...mysigt och gott...korv med bröd är en sådan maträtt som lyfts av the occasion...inte lika gott inne vid matbordet...som ute, eller i pausen på en hockeymatch...mjölkchoklad och skogaholmslimpa med prickig korv är också situationsanpassad mat...gott så det förslår ute...men inte inne...
Nåväl...här är sambo...och grillen....och storpudeln...


Efter det åt vi bakelse på Elsas...

En sak hatar jag med mig själv...att ja ginte kan njuta av sådant...de dagar jag inte tränar...jag har inte tränat idag...och njöt alltså inte så mkt som jag borde.
En bakelse väger 300g...mer än så GÅR DET INTE att gå upp..rent teoretiskt...men i huvudet...har beräkningar gjorts sedan vi åkte därifrån...och vikten ökar exponentiellt med intag av föda under dagen...hugaligen...hur skall inte det sluta efter finmiddagen ikväll...

har ändrat mig om imorgon...hänger med gasellen muskelmåns på långpass...han brukar springa till ErikLarsgården och vända...omöjligt att tappa bort sig...
Efter det är jag väl ändå ikapp...plus-minus noll...

Kommentarer
Postat av: Sabina

Vilken härlig dag ni verkar ha haft! :) Jag önskar att en annan tog tag i att bege sig ut sådär, det är ju så himla mysigt :)

2009-02-14 @ 19:29:39
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Katinka

Åhh, vilken sötnos du har! Ja, hunden då... Fast det kan ju gälla för mannen också! Ha det bra!

2009-02-16 @ 14:24:38
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0