Yes...drygt och räcker länge...

Yes, vilken bra kurs! Vilka inspirerande människor som jag hade turen att hamna i samma basgrupp som. Idag pratade vi om nätverk hela dagen...låter det inte underbart kul...så nätverkade vi lite också. Vår föreläsare pratade om just tur...om hur det kom sig att vissa människor hade tur med nästan allt...medan andra alltid drabbades av den eländigaste otur...
Jag räknar mig till de som oftast har tur...okej, jag har inte vunnit så mycket på tips och triss som jag skulle önska...men tur sådär rent allmänt i livet. Klarat mig från sjukdomar, sorg och elände...bra vänner, bra jobb, toppensambo...ja tur helt enkelt.

Hon hävdade att man kan se till att få mer tur...ni får några av tipsen, gratis...utan att gå kursen...
1) Bra nätverk...ha bra människor runt omkring sig, sådana som också är tursamma...såna som ger energi och inte dränerar en helt
2) Förväntan...de som föväntar sig att det skall gå bra för dem, som tycker att de har tur, som går in i ett rum full av förväntan att få möta nya spännande människor...möter nya spännande människor, har mer tur och det går bättre...
3)Intuition...de med mer tur än andra litade oftare till sin magkänsla...det känns inte bra det här...så då gör jag det inte, utan gör så här istället...
4) Möjligheter...människor med mycket tur...såg möjligheter i svårigheter...brytit båda lårbenshalsarna, ligger i gipsvagga...inte så kul, inte så skönt...men de såg inte vad de INTE kunde göra nu...utan vad de KUNDE göra...nu hinner jag läsa all den där facklitteraturen som bara blivit liggande...

Ingemar Stenmark sa en gång till en som intervjuade honom och som påstod att Ingemar hade mycket tur i åket...
-Jo, jag har mycket tur...och jag har märkt...att ju mer jag tränar...desto mer tur får jag!


Nu vill jag avsluta med att uppmana något som den mycket läsvärda bloggen spiderchick.blogg.se uppmanat sina läsare att göra...jag liksom slänger stafettpinnen vidare...

"Så nu jäklar visar vi att vi är fina människor och sms:ar HJÄRTA till 72 900 och stödjer Härt och Lungfonden med 50 kronor. Jag gjorde det precis nyss! "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0