Barnrumpor är vi allihopa, allihopa...

En bra dag. Haft tur. Bättre med tur än med otur.
Men det kanske är som Ingemar Stenmark sa en gång till en reporter som kommenterade att Ingemar haft sådan tur under andra åket; "Jo, jag har märkt att ju mer jag tränar desto mer tur får jag".
Överfört på mig är det kanske så...att ju bättre jag jobbar och planerar...desto mer tur får jag.

Nåväl, det går framåt med rustandet. Nu är t ex alla tapeter valda och beställda. Jag, sambo och storpudeln spenderade drygt en timme, bläddrandes i alla tapetkataloger som Colorama hade...till sist enades vi.
Annars har dagen erbjudit slipning av alla lister och grundande av desamma. När färgen "antikvitt" skulle beställas...fick jag lära mig att det finns minst 20 nyanser av antikvitt...så vilken ville jag ha?
Att det finns fyra nyanser av brunt, fick vi lära oss genom en film som kom för nåt år sen...men 20 nyanser av vitt..visste ni det? Innuiterna sägs ha 20 ord för snö...men vet dom om alla dessa färgnyanser?
Antikvitt...hur svårt kan det vara...kalla de andra nyanserna för nåt annat då...
Nu har han som har dörrlackeringen tagit semester och han ska lacka dörrarna i antikvitt...en speciell nyans med en lång kod för just den färgen...minns bara att det var nåt med ett Y mitt i...och så en massa siffror.
Gahhhhh...vi får chansa...vi tar nyansen mest i mitten...lackgubben såg ut att vara en lagommänniska...som inte går till några ytterligheter...
Hoppas på tur igen.

Varit några timmar på skolan. Tur vi har vår superbra, erfarana, trygga kanslist (ja ja...jag VEET att du läser detta Agneta...och jag veet att det låter som om jag fjäskar...men du är värd allt fjäsk i världen...för det är skönt att ha dig som situationen nu är). Hon kom i alla fall in en dag från sin semester...så vi kunde plocka bort privata saker, anteckningar som inte är för andras ögon och helt enkelt göra vår sjuka chefs arbetsplats iordning för han den nya...vikarien från vidderna...Vill inte att han skall riva i hennes saker. Sen fick jag med mig lite jobb hem att göra innan skolstart. Det skall bli bra det här. Vi i kollegiet skall nog hålla skutan flytande tills hon är tillbaka. F ö var det positiv information om henne. Behandling är påbörjad.
Kämpa på nu!

När folk inte svara en på facebook...blir jag alltid frustrerad...är de sura? Har man gjort dem nåt? Inte värd deras tid?
Hatar när jag börjar tänka så...så himla oproduktivt...och fånigt...och premenstruellt...
Sen , som ett brev på posten kommer hämndtankarna...jaha...hon svarar inte...nehepp...då skall jag minsann inte svara jag heller...så det så. Där fick hon!

Gud så fånigt!
Note to self: Låt bli att bry dig. Bara barnrumpor tänker så!

Firarbilden idag...och nu finns det något att fira!!
Syster blir 44år idag. Och kronprinsessan blir 32!
Grattis världens bästa syster...och grattis sessan!
Bilden föreställer en lycklig syster, några timmar efter att Birk är född!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Vad duktiga ni är som kämpar och sliter så med huset dag in och dag ut, det kommer vara värt mödan :)

2009-07-14 @ 23:06:24
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0