En liten nap får det allt bli!

Bra dag än så länge. Upp tidigt, sjukt trött av nån anledning...kanske för att jag valde att titta på TV istället för att förbereda min dag, igår kväll...Äntligen hemma, Hells Kitchen och sena nyheter...sånt får man inte missa...så då blev förberedelserna framflyttade och omöjliggjorde mer än 5h sömn. På tok för lite för mig.
Men...med de elever jag hade idag...gjorde sömnbristen ingenting. Så jäkla kul att undervisa de som valt ämnet...så är det ju nästan aldrig...grundskolan är obligatorisk. Alla måste läsa alla ämnen. Men nu hade de valt...fördjupning...kemi idag. Intresserade och duktiga som tusan. Sånt går man igång på. Hade kunnat ha lektion hela dygnet...eller, nej...där överdrev jag. Men andemeningen framkom väl?!

Promenad i skogen med hunden...sova en timme...sen vinprovning med vännerna. Kul det med.

På allmänt gott humör.
Kroppen är fräsch och jag kan börja träna tidigare än jag räknat med.

Och på lördag är det VM-kval...Sverige - Danmark...då är man på plats...tack vare snälla vänner som anser att man är värd en sån fin 40-års present...
GLäds massor åt det!

Kommentarer
Postat av: Katinka

Med intresserade elever kommer man långt. Vinprovning låter inte heller dumt. Det var länge sedan jag var på och det skulle jag mer än gärna ha nu på en gång faktiskt.

Ha en bra dag!

2009-06-04 @ 13:16:31
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: blombella

Fantastiskt!

Jag skriver på en bärbar dator i stugan... teknikbella e mitt nya namn :)

2009-06-04 @ 18:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0