Hemmansägare Erixon!

Min kompis maggan är en klok en. Hon sa en gång till mig, när jag var ledsen över att två vänner inte längre ville vara vänner...det störde mig massor och jag lade ner mycket energi på att gå och älta och klaga över detta...men i alla fall...då sa hon...klaga inte över vad du inte har utan gläd dig åt det du har...
Så klokt! Va?...imponerande.
För det kom vi på idag, jag och Bella...när vi satt på bryggan hos henne...och myste. Jäklars vad bra vi har det, tänkte vi...massor med riktigt bra vänner...varför klaga över någon enstaka...som inte hör av sig...som tar avstånd...nej...vi säger som eleverna i skolan. -Orka!?
Nu är sommarlovet här. Och DET orkar jag glädja mig över. Håller just som bäst på att packar kappsäcken inför fjällturen med syrran och Birk. En 90L Haglöfs ryggsäck skall fyllas...med så lätta saker som möjligt...har packat plastpåsar, bomull och gåsdun...det blev fullt...och jättelätt...men...så kom jag ju på, att det var ju sånt jag inte behövde alls...i nordnorge på fjälltur...så jag tog bort det.
Nu har jag packat underställ, regnkläder, strumpor, funktionströjor, fleecetröja, vindjacka, mössa, vantar, shorts, bikini (ja, jag veeet...lite väl positivt att göra det...aldrig över +4 grader i fjordarna däruppe...)...och vandrarkängor...joggingskor, träningskläder...något vanligt att ta på sig ifall vi går förbi någon fjällpub (...finns det verkligen såna?)
Och nu väger säcken...svinmycket...men jag är stark. Dock skall syrrans grejer i också...för hon skall ju bära Birk på ryggen...och så har jag inte tänkt på maten...hm...
Det här kan behövas göras om.

Sen ska jag packa midsommarkläderna...det blir enkelt...en klänning, kofta och mysbrallor...
Och ett dragspel :)

Nu ska jag och sambo fira att huset är vårt. Alla papper klara! Vi firar med kebabrulle och ramlösa! Det är fest det!

Kommentarer
Postat av: Jane

GRATTIS till erat hus =)... nu får ni se hur underbart skönt det är att ha eget, och hur jävla drygt det också kan vara =D.... aldrig slut på allt fixande och donande.

2009-06-17 @ 19:13:07
URL: http://strahles.bloggagratis.se/
Postat av: My & Sofia

Kommer vi få ha dig i 9:an? :)

2009-06-17 @ 20:22:40
Postat av: Sabina

Sv: Jo, begravningar är fruktansvärt jobbiga även om de behövs och ger en ett avslut... Du har också tur som har sambo och familj som stöttar dig, för vad skulle vi göra utan dem?



Låter som att er vandring kommer bli riktigt mysig tycker jag, tung väska kanske men massa härliga vyer och lite lugn och ro.

Grattis till huset :) Längtar efter att få se lite bilder!



Hoppas du får en bra midsommar! Fast det tvivlar jag inte på ;)

2009-06-17 @ 20:34:43
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: erica

Jag längtar så jag kan dö, efter huset...förstår att det blir mycket jobb...men...det är det värt att få komma ner på backen!

Tjejer i kommande 9D...jag är ledsen över faktumet att jag inte kommer att ha er i höst. Jag kommer att jobba halvtid som utvecklingsledare och halvtid som lärare. Då får jag min nya klass (7C) och 9C i matte...nåt mer räckte inte tiden till för. Jag har lämnat utförlig information om er alla till Anna O (som ni får tillbaka i ke och fy) och till Krille som ni får i Bi. Jag tror ni kommer trivas bra med dem. Värre för mig som får sakna både förra 9C och er! :(

2009-06-17 @ 20:50:46
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: My & Sofia!

Erica, vi kommer sakna dig!

Ingen kan ersätta dig, du är den bästa!

2009-06-17 @ 21:22:00
Postat av: erica

Goa ungar! Det kommer bli bra!Kram

2009-06-17 @ 22:03:55
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: Katinka

Grattis till huset Erica! Det är inte för inte som jag blir lite svartsjuk när jag tänker på nytt boende. Vad härligt för dig! Hoppas nostalgin över att lämna den gamla trygga invanda lägenheten har gett med sig nu också.



Ha en ljuvlig fjälltur och midsommar och om du är intresserad av en bloggträff framåt augusti här i Göteborg så är vi några stycken som försöker ordna det. Skulle vara så roligt om du kunde komma...

2009-06-18 @ 11:16:07
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0