Nu ÄR det lov, på riktigt!

sommarloov, cha la la la, sommarloov, cha la la la la la...*nynnar högt*

Tog adjö av de sista kollegorna nu på morgonen...sista kaffetåren, denna termin, avnjöts vi det gemensamma fikabordet i arbetsrummet. Alla har städat sina skrivbord och nu var vi alla sugna på lov.
Anita ska iväg på långa resor som vanligt, 83 länder har hon besökt...hm...jag åker alltid till samma...så det blir väl en sådär 10st :)
Annelie pysslar nog med sin dotter och hästarna kan jag tro...
Mats ska riva vår veranda och får då materialet...vi är tacksamma...
Kajan ska till Oskarshamn, sen hoppas hon på sol och paraplydrinkar hemma vid vår nybyggda pool.
Tina drar till Gotland och Thailand...
Vad övriga i laget skall göra, har jag dålig koll på...Isac hoppas jag se vid någon träning eller kanske vid någon spontan grillkväll...


Firade första lovtimmen ihop med gasellen. Vi körde riktigt tuffa intervaller runt Rutbo. Tusingar i 3.55-4.20 tempo. Det var skönt att märka att kroppen visst kom ihåg hur det är att springa fort.
Men...jag har konstigt hög puls...undras varför. Det känns inte så men pulsklockan brukar inte jävlas. Skitsamma...det är väl hjärtat som vill visa att det också kan göra något fort...inte bara benen.
Efter ett varmt skönt bad, känner jag mig nu iform för att stryka och packa det sista.
Hunden blev aldrig badad och klippt...vare sig i går eller idag...har itne orkat...inte han heller.
Tar med klippgrejjerna till Vikarbyn och klipper honom där. Vyn över Siljan ger en fin inramning åt en fin hund...när man står ute på gräsmattan och klipper.

Note to self: Kom ihåg att det inte var så farligt alls, att rensa i almanackan...ingen dog, ingen blev sjuk...och jag slapp stressa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0