Persade i terrängspåret

Ja men hallå...på gott humör...en bra kväll och en bra dag om än ganska fullspäckad.
Gjort klart precis allt med betygen. Så skönt.
Träningen var kanon...intervaller...sjuhundringar kan tyckas var en mysko distans att intervalla, men det beror på att skolans terrängbana är just sjuhundra meter. Kände mig faktiskt lite nervös innan. Pucko mig...som om det hela vore en tävling...men ja, lite kännns det så eftersom jag inte klockat mig på den distansen än i år. Visste vad jag hade som bäst förra säsongen. Och så slog jag det med 5sek!  Tio dagar efter maran. Det lovar gott. Nu skall här tränas!
Behövde den framgången för att orka lägga ner tid på kortintervaller och backträning.

För alla som undrat hur man står ut med långdistansträning och marathon...det är enkelt...det går inte så fort och man hamnar aldrig i sådan mjölksyrapåverkan och syreskuld att man ligger ner och nästan kräks...bara att springa i "prattempo" och umgås...
Det det går inte när man kör kortintervaller med muskelmåns. Då ligger man ner och kräks alternativt kippar efter andan efteråt...
Snabbhetsträningen suger faktiskt...just när man håller på med den. Skönt efteråt.
Långpassen däremot är sköna och avkopplande, meditativa.

Imorgon blir det lite backbana i terräng med gasellannica.
Vila torsdag eftersom niornas avslutningsmiddag tar all tid.
Fel...lite tid kommer det att ta att hämta allt jag beställt på systemet inför festen. Vin, öl och...nej, jäklar...skit...hur sjutton kan jag glömma...shit, minns plötsligt vad jag glömde att beställa...rosa bubbel till fördrinken...suck...
note to self: skriv upp allt du hoppas komma ihåg, särskilt när det är sista veckan i skolan.

Får lösa det imorgon.

Imorgon ja...då ska vi ha klf-dag...vi hittar på nåt kul med klassen...och så bjuder vi på fika. Jag har fyllt år så jag får bjuda till lite extra...ska jag göra! Minsann!

Nu skall jag fila lite på sånghäftet!

Kommentarer
Postat av: Katinka

Förstår att det är mycket på gång så här inför terminsslut! Men du är ju särdeles lämpad för det Erica. Och grattis till det bra resultatet också!

2009-06-10 @ 13:22:25
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0