Tänk själv...följ inte bara order...det blir känslokallt då!

Kul resa till Sthlm igår. Roligast var det innan...på resan ned, och på stunden på puben "Läckergommen"...sen gick det utför. Nåja, vi hade roligt på hemresan också men då saknades snart nämnda vattenflaska.

Träffade en ung kommandobrud som fått jobb som insläppningsvakt och väskkollare utanför Råsunda. Sätt henne som gränspolis eller ansvarig på tullverket. Då fick vi slut på illegal invandring, på knark som flödar in i landet och all smuggelsprit!

Kommandobruden: Vad har du i väskan, öppna alla fack.
Jag: Visst. Vad får jag inte ha?
Kommandobruden: Flaskor. Men det har tydligen du...säger hon och hittar min kaffetermos...
Jag: Ja, men ta den...den är tom...inte så dyr. Du kan få den. Sälj den på blocket och tjäna en hacka.
Kommandobruden tar ingen notis om att hon just fått en fin present...en slagtålig termos i rostfritt...
Kommandobruden: Vad är det där?
Jag: Nej, den får du inte ta, det är bara en vattenflaska. Titta, jag häller ut allt vatten, så blir den tom och så packar jag ner den i väskan igen.
Kommandobruden: Nej, vi måste följa reglerna, inga flaskor.
Jag: Jag förstår det, men detta är en tom vattenflaska som betyder massor för mig, det står Stockholm marathon på den, och jag har sprungit 42 jävla km för att få den...jag lovar att inte röra den under hela matchen...
Kommandobruden: DU får inte ta med den in.
Jag: Skämtar du? Vad tror du att jag ska göra för skada med den, därinne? Slå nån i huvet? Kasta in den på plan? DÅ kan jag ju för tusan köpa en colaburk där inne och dänga i huvet på nån eller kasta iväg...
Kommandobruden: Vi följer bara order.
Jag: Det gjorde dom som dödade judar under andra världskriget också, de följde bara Hitlers order och idag förvånas vi över att ingen tänkte själv...kan du inte tänka själv?
Kommandobruden: Du får inte ta med den
Gudars...insikten slog mig...hon kommer aldrig att ge sig...hon rörde inte en min och lät sig inte provoceras...

jag övervägde att drämma till henne med flaskan och ta omaket att bli portad...vilket hade varit okej om jag bara vetat att Källström tänkte missa alla passningar och en straff under kvällen...eller att Micke Nilsson ville visa hur briljant han är med klackarna...
Men nu visste jag ju inte det då...och gick med svansen mellan benen och ställde undan flaskan bakom en stolpe...vem vill ha någons begagnade vattenflaska? Arg inombords så jag hade hjärtflimmer...

När jag kom ut var min kära vattenflaska borta...
Ger mig f-n på att kommandobruden blev så sur på mig, att när jag gått in...så gick hon raka vägen till flaskan och slängd den...jag skall banne mig leta upp henne en dag och kasta nyponpulver innanför hennes tröja...
Charge me for threat anyone...

Nåväl , nu har jag varit på min första landskamp. Totalt sett en kul upplevelse mest tack vare roliga, trevliga människor runt mig i bussen och på läktaren!
Tack L och J för resan!


Kommentarer
Postat av: Katinka

Åhh, vad tråkigt med vattenflaskan. Så idiotiskt och onödigt tycker man. Vad spelar väl en tom vattenflaska för roll? Konstiga människor som inte kan tänka själva ja... Och ytterst farliga. Jag tycker du hanterade det bra ändå. Själv hade jag nog börjar lipa eller något värre. Gör jämt det när jag blir riktigt arg.

2009-06-08 @ 02:39:31
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Ellen

Bara att springa 42 kilometer igen så har du en sprillans ny vattenflaska! ...igen.

2009-06-08 @ 23:32:25
URL: http://ellenbjorheden.blogspot.com
Postat av: erica

...bra idé Ellen...om inte Stockholm maraton beslutat att dra in på den kostnaden...i år fick vi nämligen inga vattenflaskor...den som kommandobruden snodde, var från 2006...en riktig antikvitet sålunda! Nyponpulver räcker inte som straff...

2009-06-09 @ 06:28:26
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0