The day after...

Dagen efter midsommarafton. I alla bemärkelser.
Men, vi började midsommardagen med en promenad kl 07 liksom igår. Skillnad var att nu regnade det inte och nu hade vi ont i huvudet. En bra sak och en dålig, då tar de ut varandra och promenaden var okej.
Efter frukostbestyren var det dags att roa Birk 3år. Utan att det låter för mycket för alla var rätt ljudkänsliga. Det fick bli sommarrodel vid Rättviks slalombacke.
60kr per åk!
Det ni!
Och en enorm kö med människor som ville roa sina barn...dagen efter...
Snacka om förtjänst för den pajsaren som ensam tog hand om både biljettförsäljning och att haka på liftpinnen på rodelsläden.
Vi åkte ett åk var.
Sen åt vi glass och gungade.
Gungan var gratis.
Och kanske roligast, tyckte Birk.

Lunch i solen hemma vid huset. På all mat som blev över sen igår. Dagen efter smak maten mycket godare, har någon annan gjort den iakttagelsen?
Alltså borde man göra iordning buffen dagen före, för då smakar den som bäst på själva dagen...eller nåt.

Sen gick det inte att skjuta på det oundvikliga. Det skulle tränas.
Det fick bli snabb distans. Gick förvånansvärt bra men inte topp. 5,5km på 24 min. Lovar iofs gott eftersom jag inte tänker dricka en massa rosévin innan stafetten!
Nästa sak som inte gick att skjuta upp mer...bada storpudel. Ska ju vara borta en vecka från honom...då måste han vara fin och lättskött.
Glömt schampo. Fick bli milt barnschampo "muminschampo" som luktar päron. Så nu är han en päronpudel. Själv tycker han att han luktade godare innan. Inte jag.

Nu skall han fönas...och klippas...

Jag ser inte fram emot det. Jag skulle hellre lägga mig i soffan och läsa...
Men hur ofta får man göra det man helst vill?
Gansk ofta...
Så jag tar detta...

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0