Vad lite vi vet...

Måndagförmiddag. Solen skiner som om det vore mitt i juli. Då är det svårt för organismen att inte tro att det är mitt i juli. Så var det för organismen som är jag, i morse. Sov en timme längre än vanligt. Sommardoft i lägenheten. Det luktar något speciellt på varma sommarmognar. Gott. En varm bris in genom sovrumsfönstret, några solstrålar som trängde sig förbi persiennerna...lijekonvaljerna jag fick från svärmor doftade fantastiskt...ja, då var det lätt att gissa på juli...och därför ligga kvar.
Men...ännu några lektioner till att bry sig om. Ett koppel elever som inte ens nu, vär slutet snart är nära, har lust att ta ansvar för sina betyg...hur mycket skall man tjata...de kanske skulle må bäst av att få vara ifred, mogna ett år på IV...inte så lätt att veta när det inte finns facit att få i förhand, på hur livet skall bli...

Favoritfarbror dog i fredags. Så ofattbart sorgligt. Och oväntat. Pigg, frisk, vältränad, skötsam...på semesterresa med min faster, livskamrater sen 20-års åldern, han satte sig bara upp i fredagsmorse, i hotellsängen...och så dog han.
Hon ensam kvar, i hotellrummet...så oåterkalleligt är inget annat...som döden. Endast anpassning återstår, för oss som blir kvar. Jag kan kosta på mig att reflektera över att det måste varit ett skönt avslut på ett bra liv...men för faster finns ingen tröst, än...

Ingen berättade för mig för man ville inte att jag skulle gå miste om glädjen med marathon nere  i Sthlm. Omtänksamt av mina nära.

Vad lite man vet...om hur länge man får finnas...om hur länge vi har de vi älskar...
Min faster och farbror gjorde mycket tillsammans och njöt av varandra. Sällan osams. Ett bra sätt att ta vara på den tid vi i alla fall har.
Min mamma sa en gång till mig ett råd inför mitt första förhållande..."somna aldrig osams"...bra och enkelt råd...bråka klart, välja sina strider och våga backa, våga be om ursäkt...

Slutreflekterat för nu...
Ska förbereda en kemifördjupningsdag.
Och har nya mål med löpningen.
Måste ner under 20.30 på 5km innan juli...
Träning redan på onsdag!
Kul!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Jag beklagar, så ledsamt.. Skänker varma tankar till dig!

2009-06-01 @ 11:14:12
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: blombella

Hej!

Vad tråkigt att detta händer, livet är skört och går inte att ta för givet, det vet alla men man kan inte förbereda sig. Prata med mig om du behöver...

2009-06-01 @ 12:13:49
Postat av: Katinka

Vad sorgligt med favoritfarbror och hur snabbt det kan gå. Kanske bra för honom åtminstone att det gick så fort. Fast man vet ju aldrig vad andra önskar och vill om livets slut.

Kramar till dig från ett somrigt Göteborg!

2009-06-01 @ 12:50:28
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0