Jag skall måla hela världen lilla mamma!

Stressig dag men bra. Bra för att alla problem gick att lösa och det, ganska enkelt.
Bra också för att rektorerna som jag pratade alkohol och droger med, tog det på allvar och var intresserade.
Bra också för att jag träffade Igge, en gammal klf-kollega som jag inte pratat med på länge. Han har en sådan härlig röst att lyssna till. Djup och lugn. Han låter trygg och man har lätt för att tro på det han säger. Jag vill också ha sån röst. Inte som nu...när jag blir stressad och pratar högt i falsett...hur tryggt låter det? Låter snarare som varningsrop...
Nåväl...
Bra också för att jag kom ihåg att göra en massa saker som var lågoddsare på att jag skulle glömma.
Bra för att klassens skolresa verkar gå att lösa och nu blir kanske ännu bättre, med bara lite mer jobb för oss och eleverna.
Nu när jag sitter och försöker minnas alla bra saker, så bara poppar dom upp. Chopra sa i en bok "du ser det när du tror det". Jag tror det är en bra dag och så ÄR det det.
Trots snö.

Mamma är på semster i Skåne. Ensam. Hos sin syster. Hon skickade nyss MMS med en bild från havet, där hon satt och njöt i solen. Skönt för henne. Jag unnar henne det, verkligen.
Jag kontrade med att sända en bild från när jag nyss plockade in varorna jag handlat, i kylskåpet. Halva mitt ansikte, lite rökt kalkon och en minikeso, fick hon.
Så det så.
Snacka om att ta ner någon på jorden. Nu blev hon allt avundsjuk.
Tänkte först sända en bild på när jag gick till bilen, i snöstormen som härjar utanför. Men, jag vill inte förta hela hennes glädje med havet och solen.
Njut lilla mamma!

...jag skall måla hela världen lilla mamma...full av solsken varje dag...
Nynnar och avslutar bloggandet med det!


Kommentarer
Postat av: erica

Det var söta ord av Dig min kära dotter! Är nu hemma igen, i fattigdom och elände. Va, säger jag? Nej, jag menade att det är skönt att komma hem ,till de sina och till Jerry, och sin egen säng.

2009-03-25 @ 20:11:18
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0