Om arbete främjar hälsa och välstånd...blir jag friskare än friskast. Och rik!

07-19.30...too much arbetstid för att vara optimalt. Fick ont i huvudet och ågren över utebliven träning.
Men, föräldramöten, arbetslagsmöten och vanliga lektioner gick före idag.

Trist anda avslutade dagen. Rykten säger att elever använder sig av mediciner, syntetiska morfinliknande preparat, för att nå en ruseffekt. Tramadol.
15 min tog det för mig att hitta en sida på nätet som sålde. Billigt och enkelt sätt att ta sig väck från, en ibland stressig, tråkig, deprimerande vardag. Men ett spel med sin hälsa och det med ett preparat som lätt framkallar beroende.

Vi har faktiskt undrat över en del elever som, till synes från ingenstans, blivit trötta, hängiga, håglösa och ofta har huvudvärk...nu fick vi water on the quorn...
Tråkigt att behöva nysta i detta nu på utvecklingssamtalen.

Själv mår jag illa av morfin. Har en hostmedicin som heter Coccila Etyfin som är utmärkt om man har svårt att sova...men...jag mår illa som en gris dagen efter.

Mår grisar illa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0