Sökes: Miljonär som vill betala min badrumsrenovering!

Då var gårdagens lax lagad och uppäten. Strömmen gjorde det möjligt. Tack dalakraft. Tack EON.
Lxen blev god och utgör nu en grund i den energiuppladdning som behövs för långpasset imorgon. Åkte med bil och inspekterade banan nyss. En tuff första mil med mycket uppför...sen 18km hyfsat lättlöpt...innan vi når Elsa Anderssons anrika café i Norberg. Sista km får man drömma om vad man skall äta när man kommer fram....Napoleonbakelse...prinsess...vaniljhjärtan...en bulle...kanske en semla...eller alltihop. Efter 28km...är magen i olag...så det blir väl som förra helgen. Man drömmer om nåt gott...sen slutar det med ett glas vatten och lite mjölk...
Nåväl, det skall bli kul imorgon.

Tidigare idag...for jag upp till kakel och färgbutiken...kollade badkar, badrumsinredning och kakel...men förklara hur lite sten kan vara SÅ DYRT...ju mindre desto dyrare...en jättefin mosaik kostade 985kr/m2...så då har jag.. väl råd med en eller ett par...små mosaikstenar...badkaren sen...i alla möjliga och omöjliga former...det ena dyrare än det andra...de dyraste gick inte att sitta i...skådebröd alltså...
Snygga grejer...jag vet vad jag vill ha...men bara inredningen och badkaret går på 20000kr...sen skall jag ha kakel och klinkers...och nån som gör jobbet...
Och en rik snäll fe som vill betala...eller en trisslott med massor av vinst...

Hittade pengar i snön imorse...när hunden bajsade, tittade jag ner i snön...för att inte genera honom...man skall ju inte kolla när nån bajsar (vet inte vem som lärt mig det...men jag tror att det är en vedertagen social kod, eller?)...skitsamma...jag kollade ner i snön...där glimmade det till...jag krafsade bort snön, och då uppenbarade det sig en stor skatt...massor med mynt...en förmögenhet...95kr...
Det räcker till...några dm mosaik...eller en toapapperhållare...till nya badrummet

Nu hejar jag på Laila i Lets Dance...ut med muskelmagnus...


När någon bryr sig om en, utan egen vinning...lyssnar...känns det skönt. Vänner. Skönt med dem. Maggan, stunden med dig idag var guld.

Kommentarer
Postat av: Allra käraste kollegan

Lycka till med löpningen idag. Jag rekomenderar en kanelbulle när du kommer fram till Elsa Anderssons, det är aldrig fel.

Kram

2009-03-21 @ 09:13:42
Postat av: Katinka

Men vilken skatt du hittade Erica! Det var säkert meningen ser du! Att du skulle få tag i lite extra såhär i tider då badrum behöver renoveras. Synd bara att det inte var mer!

Och vaniljhjärtan låter ju helt gudomligt, älskar det!

2009-03-21 @ 12:23:26
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: blombella

tänk om man hade en minljonär, vad skulle man då vilja ha.... vi kämpar ju alltid till det vi vill ha...



ta ett vaniljhjärta efter den prestationen, skölj ner med lite varm choklad.



Våra stunder med Maggan kan verkligen förgylla dagen, snart får vi ha henne i två dgr, rajtan tajtan då;)

2009-03-21 @ 18:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0