-Halloj magen, nu är det fredagsmys, kom igen...du fixar det!

Hadderian haddera...jäklars vilket bra humör jag är på. Det är nästan lika konstigt att så snabbt bli på ett fantastiskt humör...som hur snabbt det kan dala i botten...och allt på grund av de satans hormonerna.
Vem behöver droger?
Inte jag...jag har egna...inne i kroppen, färdiga att släppas ut bara jag rör på mig lite...
Endorfinerna är mina bästisar! Det enda som hindrar min från att få kickarna varje dag...är...att ibland är huvudet helt supertrött och orkar bara beordra kroppen att ligga i soffan. Fast kroppen skulle må mycket bättre av en löptur.

Idag var magkatarren eländig. Då fick jag medicin av skolsköterskan...hon bad mig fundera över min livsstil. Nu har jag gjort det. Funderat över livsstilen.
Jag har kommit fram tilla tt jag gillar den. Är tacksam över den. Och vad rätt hon hade. Nu när jag är medveten om min braiga livsstil, så blev magen bättre...bara av att fundera över livsstilen och bli lite positiv.
Två kollegor vid lunchen hade andra idéer...-Sluta med kaffe, sa glädjedödarTina...-Det är ett samhällsproblem, sa SO-lärarBjörn...-Du borde röra på dig lite mer, sa Idrottslärar-Lars...-Slit inte ihjäl dig, sa speciallärarMagda...
Och så räckte det med att fundera över livsstilen. Sköterskor vet dom!!

Men allvarligt...mensvärken är piss. Helt onödig. En supermiss i evolutionen. Helt utan funktion. För att stå ut med magvärk, ryggvärk och illamående, måste jag ta mediciner...som gör att jag får magkatarr...för att stå ut med den...msåte jag ta mediciner...som...som...som...ja, som gör mig frisk utan biverkningar...så varför klagar jag??

Hepp! Nu mår jag toppelitopp!

-Pizza och rödvin, hallå därnere...magen...är du beredd?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0