En kurva över dagen...

Om jag skulle rita en kurva över hur dagen har varit...skulle den börja högt...för att öka...

Morgonen var fin. Hunden och jag vaknade samtidigt. Han mår lite illa av penicillinet och var inte lika pigg som vanligt på promenaden. Tråkigt. FÖr då påminns jag alldeles för tydligt om att han börjar bli gammal.
Han åt ändå lite av sin mat...och fick tyvärr nya penicillintabletter...som han mår mer illa av.
Men...som plåster på såren fick hansomna om i sängen ihop med sambo.
Jag drog till skolan för att köra BootCamp med Dalaporten. Jättekul var det och de kämpade på utav tusan...

...nu börjar kurvan sjunka drastiskt...

Jäktade hem för att duscha, borsta hund, packa hans saker...och sen hämta BlomBella...nu skulle kunden köras till Rättvik. Jag hatar att lämna honom. Vi stannade en stund i Vikarbyn, för mam och pap bjöd på fika...storpudeln visst vad som var på G...han gjorde det inte lättare för mig...satt nedanför min stol...reste sig när jag gjorde det och när vi skulle säga hejdå och gå...så gick han för mig och ställde sig vid dörren...när jag sen sa -Nej, Jerry...du skall stanna här... Så tittade han på mig med en blick som det går att älta in många betydelser för...men för alla som inte gillar hundar...är det ingen idé att skriva om det här...ni som älskar hundar, vet!

Kurvan i botten...

Nu drar jag och BlomBella. Hon försöker göra turen trevlig och lyckas. Hon är en god människa och förstående...
Vi hade en fin tur till Sågmyra Outlet.

Kurvan åker uppåt, sakta...

Hittade två par stövlar på Scorett och ett par kängor...lite toppar på Lager 157.
Uselt väder att köra hem i, men i stort sett trevlig biltur...köpte med mig mat på Thaien, hem...

Kurvan uppåt...

Samob hem, vi äter, kollar film "Benjamin Button..." Den får tre storpudlar av fem...en okej film.

Nu vänder kurvan nedåt igen...

Saknar hunden...ska gå till sängs...osämja med sambo. Vi tycker inte lika om huruvida den nya frysdörren skall skruvas dit av montör...om huruvida en ny dörr skall innehålla t ex handtag, lådor och en display till ismaskinen...eller om det är okej att de inte skickar med sånt...så vi får skruva bort det från den gamla dörren...med följd att displayen går sönder...
Jag hatar när man betalar mycket pengar för något...och så får man inte det perfekt...då vill jag bråka...det vill inte sambo.

Jag hatar att nya parketten...som Frippes SA att det gick att slipa minst 2-3 ggr till...och vi lät DOM göra det för att det skulle bli...just det ja, perfekt...och sen lossar bitar undan för undan...sticker upp...och dom tycker att det INTE är deras fel...fast det inte var så innan och aldrig varit fel  på den...
Då vill jag bråka.


Men nu skulle jag bara vilja ha en storpudel...och gå och sova!

Kurvan är i botten.

Kommentarer
Postat av: tina

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmmmm

2009-11-22 @ 22:08:56
Postat av: ulrica

Hej Erica

Jag har läst din blogg ett tag nu.

Det är så roligt att följa din livsresa. Du är fortfarande lika speciell som jag minns dig.

Vissa människor har helt enkelt Star Quality.

Hör gärna av dig då du kommer förbi den kungliga huvudstaden någon gång, till exempel till helgen...

Det vore bara roligt att se dig och gratulera till kärlek och hus...

Ulrica (tandläkaren)

2009-11-23 @ 20:24:48
Postat av: blombella

Livet suger ibland... Fanimej

2009-11-24 @ 13:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0