En tung vecka till mötes!

Denna dagen blev bättre än väntat. Som jag mådde i morse...trodde jag att det skulle bli eländigt på tävlingen...men...jag blev piggare och piggare och det var mycket roligt...hade glömt hur kul och vilken bra träning det är att cykla.
Får bli nya intervallpassen...en cyklar medan den andre kör 1000m intervall...sen byter man direkt...vila får man göra på cykeln...måste bli ett superbra pass ju!

Imorgon på morgonen skall gasellen och jag ha bootcamp med Dalaporten. Vi håller i passet och har gjort iordning 25 övningar varav vi väljer ca 15. Skall bli kul att se vad de gillar detta. Jag älskar den formen av styrketräning. Kondition och mjölksyraträning i samma pass...egna kroppen som belastning. Till bra musik!
De som vill hänga på, kommer till DOmarhagens C-hall kl 10. Det kostar en tjuga om man inte är medlem i Dalaporten.

Annars blir det en nattsvart dag imorgon...och förresten hela veckan...storpudeln skall ha semester. Från oss. Han skall skjutsas upp till Rättvik för att vara med mormor och morfar (lite töntigt, jag vet, att kalla mina föräldrar för hundens mormor och morfar...kan väl erkänna i samma töntiga anda...att jag kallar mig för hans mamma...bjussar på den töntigheten eftersom jag är så sjukt cool i övrigt!)...i alla fall, så är dom uppe i Rättvik en vecka...oansvarigt nog...och då får vi ingen hundvakt...och då...när man har en sån här vecka, med utvecklingssamtal och föreläsningar kvällstid...så blir det värdelöst att vara storpudel i Krylbo...Han får alltså semester. Vi drar ju dessutom till Sthlm på fredag...

Men det blir helt oerhört supereländigt...att inte ha honom hemma...mörkrädd...ensam...ja ja...ensam med sambo då...men...inga tassande steg på parketten...ingen som vill ha en promenad på morgonen och ingen som vill leka med Hasse och Frasse (två mjukisbjörnar) på kvällen...

Får väl grina mig till sömns...eller göra som vanligt...lägga ner huvet på kudden och bara vrålsova!

 

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0