Ensam hemma3 (eller om det var 5)

Ensam hemma. Hela förmiddagen.
Ska jag...
-hoppa i sängarna?...nä, då får jag bara bädda om själv...
-lägga mig och sova igen...nä, då får jag dåligt samvete över allt jag borde gjord...
-ut på en löptur...hm...jaa, varför inte...
-tvätta lite...hm...jaa, inte så kul...men bra för familjestämningen...
-dra ner på stan och spontanshoppa...NEJ!...minns räkningen till elektrikerna...
-kolla TV...hm...ja, varför inte...min favorit Helen Sjöholm skall tydligen vara lördagsgäst på tv4morgon...
...sen har förmiddagen gått...och Kajan kommer hit. Så fantastiskt trevligt...längesedan vi hade en sån eftermiddag...promenad, fixa oss, laga mat, dricka lite vin (men bara lite, för det är ju vinprovning ikväll och då vill man ju ha sjyssta smaklökar...när man kommer upp i vår ålder är det de enda lökarna som har rimlig chans att vara sjyssta...)
Sen kommer vinprovargänget!
Viner från 1988 står på programmet...fint så det smäller...

Men nu skall jag ta itu med min sköna ensamma förmiddag!

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0