Grattis pappor och sambo!

Idag fyller sambo år. Grattis till honom! Han fick frulle imorse...och en DKNY-after shave...och en resa till Sthlm, där vi bor på Scandic Hasselbacken, går på Cats på Circus...promenerar runt Djurgården...fikar på Rosendals...badar på Centralbadet...och sen åker hem och är som vanligt igen...bara lite mer utvilade och fyllda av andra intryck...man behvöer såna pausar i vardagen. Vi har inte hunnit så många såna som vi brukar...för vi rustade hela sommaren...och halva hösten...
Nu har vi egentligen inte råd...men WTF...nudlar är gott...det kan man äta i veckorna ett tag fram över...

Sambo står just nu och bakar...han vill göra tårtorna själva. Förstår honom. Sist jag gjorde tårta, skrattade hans familj i två timmar...åt eländet...men jag KAN faktiskt...det blev bara misslyckat den gången. Dock får han gärna baka om han vill.
Jag tog en löptur. Inte 2,1 mil som tänkt...utan 1 mil...var lite trött, hängig...äsch, rent ut sagt var jag bakis...sen igår. Himla trevlig kväll med vinprovning av supergamla viner...det är kanske därför jag är dålig....vinerna var gamla! 1988...Chateau Palmer värd 350 Euro...tur vi var många som delade.
Det var goda viner men...vete katten om något vin kan vara värt de pengarna?? Inte enligt mig.
Nåväl...kvällen blev trevlig med sent i säng.

Nu kommer snart släkten...fyra barn...tio vuxna...14st...
...hm...

Lite söndagsmys med en film i soffan...hade varit en nåd att stilla bedja om!

Men nu biter vi ihop och har trevligt!!

Kommentarer
Postat av: blombella

Hopppas på tur med fika på tisdagkväll :)

E mkt bättre i vä arm nu:=)

2009-11-08 @ 20:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0