Hur tänker långsamma bilister?

Hur tänker de som parkerar när de ska svänga? Som bromsar och bromsar och bromsar...så det inte finns någon styrfart alls kvar...
Det finns flera möjligheter:
1) Man är rädd. Rädd att det är halt, rädd att man har dåliga däck, rädd att man inte sett svängen ordentligt och därför inte hunnit planera körningen...rädsla kan vara ett tänkbart och ett hyfsat godtagbart motiv...PÅ VINTERN...NÄR DET ÄR HALT! Inte på hösten, när det är 7 plusgrader och klockan är 16...inte ens mörkt ju!
Lösning: Sälj bilen och åk buss!

2) Man älskar bilkörning och vill aldrig att det skall ta slut, när man väl är ute på en tur...bäst gillar man svängarna...man vill njuta varje centimeter...Njutning...är INTE ett godtagbart motiv.
Lösning: Köp något annat att njuta av...i hemmiljö!

3) Man har trevligt sällskap...som dessvärre är åksjuk...och mest i svängarna. Hyfsat godtagbart motiv.
Lösning: Ni är förmodligen överviktiga (forskning visar att många långsamma bilförare är det!) , sälj bilen och ta promenader tillsammans...

4) Man har sett den stressade bilförare bakom sig...som behöver komma hem fort för att hinna ut med sin hund, hinna in till sin mor och sen till träning...och tänker "Ha, jag betalar minsann också vägtrafikskatt, jag har lika rätt till vägen som hon...dessutom är det faktiskt bara 50 här! Så jag kör i 15km/h så hon lär sig att inte ha så bråttom. Hon kan planera sin dag bättre! Fostra andra: INTE ett godtagbart motiv. Jag HAR två föräldrar som fostrat mig bra...att jag ibland har för bråttom har inget med fostran att göra...jag är tidsoptimist som vill hinna massor varje dag...
Lösning: Ge f-n i att betala vägskatten, sälj bilen, åk på semester till Mallorca där alla andra fostrande svenskar är, fostra varandra!

5) Man har en hund i bilen. Som förtvivlat försöker få till det med balansen för att klara den oönskade bilfärden hjälpligt....hund eller annat djur i bilen att ta hänsyn till - GODTAGBART och HEDERVÄRT motiv.
Lösning: Jag ger mig, slår av på takten, slår faktiskt av hela bilen, parkerar, tar en nap och väntar att du svängt färdigt.

Nu hann jag emellertid en skogspromenad, fika, vila en kvart, springa med gasell-lisa, träna med dalaporten, handla, göra mat, se CSI och bada...trots den obarnhärtigt långsamma bilföraren som knappt tog sig runt Krylbo!

Skönt nog!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Åh, det är så frustrerande med sådana bilister när man är stressad!! :p

2009-11-03 @ 18:35:11
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0