Ja men nu är det bättre igen...

C.S.I med ny säsong avslutar dagen. En dag som såg ut att bli exakt som gårdagen slutade. I moll. Vaknade i vanlig tid 05. Insåg det fåniga i att gå upp...utan hund...så tidigt. Låg därför kvar i tio minuter. Insåg det fåniga i att ligga klarvaken i sin säng, när jag ändå var vaken...
Åt frukost för mig själv...ingen hund nedanför som värmde mina fötter...
Fortfarande i sur känsla mellan mig och sambo...ja ja han var ju inte vaken förstås...men det låg liksom i luften...
Åkte till skolan 06.45...tänkte att jag lika gärna kunde åka dit och få massor gjort. Bra tänkt. Men det blir inte alltid som man tänkt sig. En upprörd mor ringde och så var dagens sysslor åsidosatta för viktigare saker som skulle lösas.
Så gick dagen. Jag ägnade 4h åt konfliktlösning. Tror det blir bra. Hoppas det. Bäst för alla ingående parter.
Och nu...nu skulle det visa sig att det hela var på väg att vända...
Efter jobbet stannade jag en stund och pratade skit med en kollega...trevligt...sen gick jag och solade...mer för att få ljuset än för brännan...somnade omedelbart i solariet och sov i tjugo minuter.
Sen blev det träning med dalaporten. Skönt...SF...
Dusch hemma, medan sambo gjorde fika...bättre stämning...kollat tv tills nu...och jaa, det känns bättre.
Men ingen hund...nu när jag skall sova.
VIll inte vänja mig vid det.
Vill sakna.
Det hör till viktiga relationer.


goodnight!

Kommentarer
Postat av: blombella

Det hör livet till att sakna dem man älskar. Det gör vi, det är det enda rätta

2009-11-24 @ 13:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0