Livet är speciellt!

Nästa förlossning jag är med om...ska banne mig vara min egen...eller mitt barns alltså...

Igår var en helt besynnerlig dag. Särskilt kvällen.
Tjejmiddag med bokdiskussion stod på programmet.
Gravid Anna, kurator Maggan, Ledvärks-Bella och magkatarrtrötta-Erica...en skön samling som brukar träffas ibland och bara umgås...en är värdinna och fixar fika alternativt mat.
Gravida Annas tur...eller otur...
För hon bor inte i Avesta. Och måste därför låna lokal. Hon lånade vårt hus och alltså skulle vi vara hos mig.
Kl 17 kom Gravida Anna. Hon såg något barsk ut men jag tänkte att hon väl var som alla andra...rätt trött efter en lång dag i skolan. Det visade sig att hon hade lite knip i magen.
För att visa vad äventyrlig hon är...gjorde hon magknips-mat.
Grön ärtsoppa. Jättegod. Och jättegasbildande.
Gravid Anna fick magsjuka...maginfektion...what so ever...hon fick alla magsjukssymptom man kan tänka sig och hamnade sålunda på vår toalett...i nån timme...
Gravida Anna kan själv. Anna ber inte om hjälp i onödan.
-Nej, ni skall inte ringa Lars (hennes man).
-Nej, ni skall inte ringa doktorn.
-Nej, jag behöver ingen hjälp, bara vara ifred...
Vi fattade...och ändå inte...vi fattade att hon ville vara ifred...vi misstänkte att barnet var trött på insidan och ville ut...en månad för tidigt...men vi fattade inte att vi borde vara påstridiga...och så var det ju "Mammas pojkar på TV!
Rätt var det är hör vi skrik och hög gråt från toaletten...eller " rätt vad det är" kanske var att ta i. Anna hade varit på toa i två timmar!
Nu ringde vi sjukvårdsupplysningen. De rådde oss att ringa ambulans.
Kuratorn tog han om patienten (gravida -anna degraderades till patient och förlorade möjligheten att bestämma själv!)...elaka magkatarr-erica ringde 112 och skällde på dem för att de tyckte att vi skulle ta egen bil...de skickade ambulans...on-i-lederna-bella plockade ihop annas saker och fixade på henne lite mjukare kläder.
Nu bar det av.
Prio ett.
Blåljus
130km/h.
2h senare var världen berikad med ännu en människa. En fantastiskt söt lite kille. 2500g och 47cm. Troligen en Axel...men han kunde inte prata och därför inte säga sitt namn...
Pappa Lars hann tyvärr inte upp...men kurator-maggan måtte ha haft barnmorsketräning i sin utbildning...för hon klippte navelsträng som om det vore en rosenstjälk som skulle av.
03.00 somnade jag...utmattad...jobbigt att vara ledsagare men härligt, spännande och...smått fantastiskt.
Jag vill också...

2h senare var klockan 5 och ringde därför...jag behvöde gå upp...

Zombie idag...

Trots det...jobbat...sovit lite...sprungit en mil...sovit lite...badat varmt...och nu...snart...god mat, kall smirnoff ice...och sen sova lite till IDOL...

Så går en dag och kommer aldrig åter

kram alla

Kommentarer
Postat av: tina

Vilken kväll =) Vill också vara med i en boklubben så jag kan få vara med om spännande saker.... Kram

2009-11-13 @ 18:37:24
Postat av: Sabina

Åh, vilken upplevelse!! :)

2009-11-14 @ 00:12:57
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Axels stolta morföräldrar

Får en liten tår i ögat när jag läser detta. Känns som historien upprepas. Något liknande hände när Anna kom till världen. Är så tacksam över att Anna har så fantastiska kollegor.

Tack för att ni finns!



2009-11-15 @ 12:11:13
Postat av: Axels stolta morföräldrar

Får en liten tår i ögat när vi läser detta. Känns som historien upprepas. Något liknande hände när Anna kom till världen. Är så tacksamma över att Anna har så fantastiska kollegor.

Tack för att ni finns!



2009-11-15 @ 12:14:52
Postat av: erica

Oj, vilken grej. Axels mormor och morfar läser bloggen! Ja, de har all rätt i världen att vara stolta. Glömde nämna att direkt efter förlossningen...sa Anna: Var detta allt, så kan jag mycket väl tänka mig en till! Det är vår Anna, det! Kram världen!

2009-11-15 @ 14:32:34
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: Mormor

Jag sätter väl igång och stickar en ny omgång babykläder då. Har faktiskt stickat en mössa, så Axel slipper "Smurfmössan". Säg bara till i god tid så stickar jag en omgång till dig också

2009-11-15 @ 16:17:04
Postat av: Anna

Vilken upplevelse Erica! Häftigt verkligen...

2009-11-16 @ 15:38:31
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: Kim

Gud så spännandes!

O lite läskigt..



Hoppas man snart får se en liten mini Erica komma till jorden, jag lovar att jag ska lära henne/honom att spela plattor och blanda drinkar =)



hahah



Kram på dig vännen



2009-11-22 @ 17:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0